"בידיים טובות": אגף השיקום במשרד הביטחון יסייע למבקשים הכרה כנכי צה"ל

מערך "בידיים טובות" ילווה מגישי בקשה חדשים ונכי צה"ל הניגשים לוועדה רפואית, בכל שלבי התהליך, החל ממילוי טפסי ההכרה ועד להכנה לוועדה | שר הביטחון גנץ: "כלי משמעותי לנכי צה"ל המבקשים הכרה – ויקל עליהם את התהליך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/22 11:18 כד באדר ב'

"בידיים טובות": אגף השיקום במשרד הביטחון יסייע למבקשים הכרה כנכי צה"ל
הפגנת נכי צה"ל בשנה שעברה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לצורך שיפור השירות והטיפול בנכי צה"ל במסגרת רפורמת "נפש אחת", אגף השיקום במשרד הביטחון משיק היום (א') את "בידיים טובות", שירות ללא תשלום, לליווי ותמיכה בתהליך ההכרה כנכי צה"ל והכנה לבדיקה בוועדה הרפואית. השירות יינתן במרכז שירות ייעודי בפתח תקווה וכן באמצעות שיחות וידאו וטלפון, על ידי צוות מקצועי של עובדים מנוסים ורופאים מומחים בכירים בתחומים שונים.

שר הביטחון בני גנץ אמר כי מדובר ב"אחת הסוגיות המרכזיות ששמנו לעצמנו כיעד לטיפול במסגרת רפורמת נפש אחת, היא השירות וההנגשה של שער הכניסה. מערך בידיים טובות, יהיה כלי משמעותי לנכי צה"ל המבקשים הכרה – ויקל עליהם את התהליך. אני מברך את אגף השיקום, שממשיך לקדם את הרפורמה באופן מקיף, מקצועי ואחראי למען המטרה החשובה כל כך."
 

שירות "בידיים טובות" יעניק לפונים:

  • הסבר והכוונה בנוגע לשלבי תהליך ההכרה
  • סיוע במילוי הבקשה להכרה כנכי צה"ל, כולל הכנת תיק הבקשה והתיק הרפואי.
  • הדרכה אישית להגשת בקשה לוועדה רפואית
  • מילוי טפסים ואיסוף חומר רפואי רלוונטי
  • הכנה לקראת הדיון וההופעה בוועדה הרפואית.

לימור לוריא, סמנכ"ל וראש אגף השיקום במשרד הביטחון: "רבים מהפונים לאגף השיקום ולוועדות הרפואיות, מתקשים בתהליך הגשת הבקשה והוועדה הרפואית, דבר שעלול למנוע מחלקם את היכולת לממש את זכויותיהם. משכך, החלטנו להשיק שירות חדש ומונגש, במסגרתו יקבלו הפונים סיוע בהגשת הבקשות ובהכנה לפני וועדה רפואית – ללא תשלום. שירות זה יפחית את החששות והקשיים במימוש הזכאות של נכי צה"ל ומערכת הביטחון. מהלך זה, הוא חלק מסדרה של צעדים שנועדו לוודא שכל נכי צה"ל יקבלו את המגיע להם, בצורה מהירה ופשוטה, ללא צורך לשלם עבור שירותים כאלה לגורמים אחרים".

נזכיר כי התכנית אושרה בממשלה ב-9 למאי 2021. מדובר בתקציב של 300 מיליון שקל לשם מתן מענה מיידי לצורכי הטיפול והשיקום של נכי צה״ל ומערכת הביטחון בדגש על נפגעי פוסט טראומה, שיכלול, בין היתר הקמת מנגנון מיידי שיסייע לפצועי פוסט טראומה אשר יכלול הקמת בית מאזן, סיוע פסיכולוגי לבני משפחה, מסלולי הכשרה מקצועית, הפעלת קבוצות תמיכה, הסתייעות בכלבי שירות, סל טיפולים אלטרנטיביים והפעלת מוקד טלפוני מקצועי וייעודי.