בעוד 14 יום נכי צה"ל יפסיקו לקבל ליווי וטיפול

כשנה לאחר המקרה המצער של איציק סעידיאן, משרד הביטחון לא מיישם את רפורמת "נפש אחת" הקשורה לליווי והטיפול לו זכאים נכי צה"ל על ידי אלפי המלווים והמטפלים: "חוסר תום לב משווע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/22 10:41 כ באדר ב'

בעוד 14 יום נכי צה"ל יפסיקו לקבל ליווי וטיפול
משרד הביטחון בקריה, צילום: shutterstock

ארגון מלווי נכי צה"ל מכריזים סכסוך עבודה: בהנחיית בית הדין האזורי לעבודה ישבו הארגון ומשרד הביטחון לשיח לטובת שיפור תנאי העסקת המלווים, אך כעת חוזר בו משרד הביטחון מהתנאים שסוכמו בינו אל מול ההסתדרות הלאומית המייצגת את מלווי נכי צה"ל וממשיך להנציח את הקיפוח והעוולות בקרב ציבור המלווים. השינויים היו אמורים להגיע עם רפורמת "נפש אחת".

בעוד שבועיים: נכי צה"ל ישארו ללא ליווי וטיפול

בעקבות זאת כעת מוכרז סכסוך עבודה של מלווי נכי צה"ל. המשמעות: בעוד שבועיים נכי צה"ל ישארו ללא ליווי וטיפול. בפועל משרד הביטחון איננו מסכים "לשחרר" את הסעיפים הנוגעים לשיפור תנאי המלווים ומתנה את שחרורם ביציאה למכרז, מכרז אשר לא יצא לפועל במשך למעלה מ-35 שנה.

בעקבות כך ההסתדרות הלאומית תכריז על סכסוך עבודה מול משרד הביטחון אשר יביא להשבתה כוללת של מערך הליווי לנכי צה״ל, גיבורי ישראל. בנוסף, המאבק ילווה בהפגנות, עיצומים ופעולות נוספות של מלווי הנכים והנכים עצמם ברחבי הארץ.

"מערימים קשיים, נוקטים בסחבת בלתי נגמרת ופשוט מנסים לסחוט אותנו"

אבנר מלכה, יו"ר ועד מלווי נכי צה"ל מסר: "פקידי משרד הבטחון פועלים בחוסר תום לב משווע במהלך קיומם של השיחות, מערימים קשיים, נוקטים בסחבת בלתי נגמרת ופשוט מנסים לסחוט אותנו והכל במטרה אחת: לדחות ואף למנוע את שיפור תנאי העסקתם של ציבור המלווים אשר עובדים 24/7. הגיע הזמן לשים סוף לסחבת. מי שלא כיבד אותנו בשולחן המו"מ, יקבל אותנו ברחובות ובעיצומים. אני קורא לשר הביטחון, בני גנץ להתערב במיידית ולמנוע את ההשבתה הצפויה".

מארגון נכי צה"ל נמסר: "המלווים הם חלק אינטגרלי מהטיפול הרפואי של אלפי נכי צה"ל בישראל. שיפור תנאי עבודתם יובל לעלייה באיכות הטיפול אותו הם מספקים. לאחר מאבק ארוך שנים לשיפור תנאי נכי צה"ל בישראל, משרד הביטחון מסרב לקיים את ההבנות אליהן הגיע עם הועד. אנחנו תומכים במאבקם הצודק של ועד מלווי הנכים, ודורשים ממשרד הביטחון לעמוד בסיכומים".

במשרד הביטחון הגיבו לדברים ואמרו: "אנו מצרים על השימוש הציני והלא ראוי בעניינו ושמו של איציק סעידיאן. משרד הביטחון מנסה, זה שנים רבות, לקדם מכרז חדש למתן שירותי ליוי סיעודי לנכי צה"ל. המכרז ישפר משמעותית את הטיפול בהם, את תנאי המלווים ויוודא כי קיים פיקוח הדוק על טיב עבודתם של המלווים, כדי לוודא שנכי צה"ל מקבלים את השירות הטוב ביותר. על מנת לאפשר את פרסום המכרז, משרד הביטחון קיבל את כל דרישות המלווים, לרבות מימון מיידי של 80% מהדרישות בהיקף של מיליוני שקלים. לצערנו המלווים, ממשיכים לסכל את פרסום המכרז ולפגוע בנכים שאותם הם אמורים לשרת".