הרפורמה נמשכת: נחנך מוקד טלפוני צבאי לליווי פצועי ונכי צה״ל

במסגרת רפורמת "נפש אחת" של משרד הביטחון וצה"ל ובתום עבודת מטה, נפתח מוקד טלפוני צבאי שייתן מענה לפצועים ולבני משפחותיהם. "זאת חובה מוסרית וערכית למי ששירתו ונפגעו בגופם ובנפשם", אמרה רמ"ח נפגעים, אל"מ עידית סולומון

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/10/21 19:04 כז בתשרי התשפב

הרפורמה נמשכת: נחנך מוקד טלפוני צבאי לליווי פצועי ונכי צה״ל
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

צה"ל עשה היום (א') עוד צעד משמעותי במסגרת רפורמת ״נפש אחת״, כשבסיומה של עבודת מטה כלל צה"לית ובפרט במערך הנפגעים, נפתח מוקד טלפוני צבאי שייתן מענה לפצועי ונכי צה"ל ולבני משפחותיהם. 

"זה מוקד שירות למשרתים ואזרחים, שבהמשך ייתן מענה לאוכלוסיית הנפגעים כולה", פירטה לאתר צה"ל סגן אלוף מיטל סמט-כהן, ראש ענף ליווי פצועי ונכי צה״ל - ענף שנמצא בתהליכי הקמה בימים אלו: "זו זכות גדולה עבורנו שתאפשר לתת מענה מותאם, אפקטיבי ושיטתי יותר למי שחלה או נפצע בין שורותינו. הענף יהווה רגל שלישית ומשלימה לליווי ולמעטפת הניתנים לנכי צה״ל על ידי אגף השיקום וארגון נכי צה״ל", היא הוסיפה.

ראש מחלקת נפגעים, אלוף משנה עידית סולומון הדגישה כי, "המענה לפצועי צה״ל יהיה גם דרך המרכז הטלפוני במטה, אך חשוב מכך, גם דרך קציני נפגעים ייעודיים שיוצבו בעת הקרובה בחילות ובחטיבות. סגלי הנפגעים בשיתוף עם המפקדים יהוו כתובת למענה אנושי בכל הנדרש מצה״ל, ובקשר לאורך השנים באופן רגיש ומקצועי עם הפצועים ובני משפחותיהם".

"ליווי נכי צה״ל היא חובה מוסרית וערכית למי ששירתו ונפגעו בגופם ובנפשם בין שורותינו והיו חלק בלתי נפרד מהמאמץ להגנת המדינה", הוסיפה סולומון, "צה"ל רואה ערך עליון בשמירה על קשר עם הנפגעים ובני המשפחות השכולות ומשפחות השבויים, הנעדרים ואלה שמקום קבורתם לא נודע על רצף השנים".

למוקד הטלפוני מצטרפת שיטת תיעוד חדשה, דיגיטלית, שתשנה ותקל על האופן בו הפרט מדווח ומתעד השתתפות באירוע חריג או דיווח על פציעה, במקום הטפסים המסורתיים והמיושנים.