עוקף סמכויות: מנדלבליט שלח ציוצים מסיתים נגדו לוואטסאפ של ראש מחלקת חקירות

היועץ המשפטי לשעבר הודה בבית המשפט כי ניצל את כוחו וכי לא פעל לפי הנוהל במקרים של הסתה נגדו. במקום לפנות בתלונה למשטרה ולקב"ט משרדו, שלח מנדלבליט ציוצים מסיתים נגדו היישר לראש מחלקת חקירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/22 19:46 יח באדר ב'

עוקף סמכויות: מנדלבליט שלח ציוצים מסיתים נגדו לוואטסאפ של ראש מחלקת חקירות
מנדלבליט. ניצל את כוחו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ניצל את כוחו שלא כדין: היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט, נהג לשלוח ציוצים מהטוויטר שסבר שיש בהם דברי הסתה נגדו באמצעות הווטסאפ לראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה כדי שיפעל נגד המצייצים, כך מתפרסם היום (ב') בהארץ.

השתמש בכוחו ובקשריו שלא כדין

לפי הדיווח, מנדלבליט הודה בעניין הזה אתמול (א'), בדיון בבית המשפט המתנהל נגד אדם שכתב ציוץ מסית כנגדו של היועמ"ש לשעבר. אם מנדלבליט היה פועל בצינורות המקובלים, הוא היה צריך לפנות בתלונה למשטרה ולקב"ט משרדו, אלא שהוא השתמש בכוחו ובקשריו שלא כדין ואף נתן חוות דעת משפטית בעניין הציוצים.

הציוץ בעניינו מתנהל המשפט הוא "בסוף אנחנו נתלה את מנדלבליט. זה העונש של בגידה. אז שימשיך להתאמץ", וכן תשובה לאחת העוקבות: "זה החוק. העונש על בגידה זה מוות". לפי מנדלבליט, הוא קיבל את הציוץ מבנו והעביר אותו ליגאל בן שלום ראש מחלקת החקירות.

לאחר התפטרות של ד"ר אביחי מנדלבליט אחרי שש שנות כהונה סוערות במיוחד, הוא יצא לאזרחות היישר לתפקיד חדש באוניברסיטת בר אילן. בישיבת הממשלה בה נפרד מהתפקיד, אמר היועץ המשפטי לממשלה לשעבר כי "אין אדם מעל לחוק וכולם חייבים לפעול לפי החוק. ניסיתי בכל כוחי לשמור על כך".