עדויות ממריופול: "העיר כבר לא קיימת. גיהנום עלי אדמות"

המלחמה באוקראינה נמשכת: רוסיה מאשרת כי הפציצה בססי של צבא אוקראינה במערב המדינה. המשבר ההומניטרי במריופול הנצורה נמשך: "את מה שראיתי - אני מקווה שאף אחד לא יראה לעולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/22 13:25 יח באדר ב'

עדויות ממריופול: "העיר כבר לא קיימת. גיהנום עלי אדמות"
הפגזות באוקראינה, צילום: depositphotos

המלחמה באוקראינה נמשכת ביתר שאת. רוסיה מאשרת היום (ב') כי הפציצה בסיס של צבא אוקראינה במערב המדינה. טרם ברור מניין הנפגעים בתקיפה. התקיפה נחשבת חריגה, שכן אזור מערב אוקראינה ספג מספר נמוך של תקיפות רוסיות משאר המדינה מאז תחילת המלחמה. 

התקיפה הרוסית הגיעה שעות לאחר הפצצה קטלנית של מרכז קייב. בהפצצה נפגעו בתי מגורים, מרכזים מסחריים וקניון. עד כה דווח על 8 הרוגים. בעקבות ההפצצה הודיע ראש עיריית קייב כי העיר תיכנס לעוצר מ 20:00 הערב עד 7:00 ביום רביעי. בדרום המדינה גובר החשש כי הרוסים עומדים לפרוץ לאודסה, בעקבות הפצצה רוסית בפאתי העיר

"מריופול מצטרפת לרשימה של ערים שנהרסו לחלוטין במלחמה"

בתוך כך, נמשכים כבר יותר משבועיים המצור על מריופול והמשבר ההומניטרי בעיר. הרוסים קראו הלילה לאוקראינים להיכנע עד הבוקר ולאפשר מסדרונות הומניטריים לצורך פינוי התושבים מהעיר החרבה. "לרשויות במריופול יש כעת הזדמנות לבחור בצד של בני האדם - אחרת, בית הדין הצבאי שממתין להן הוא רק חלק קטן ממה שמגיע להן על הפשעים האיומים שלהן – פשעים שאותם הצד הרוסי מתעד בקפידה", קרא בכיר במשרד ההגנה הרוסי.

בכך הכירה רוסיה במשבר ההומניטרי המתחולל בעיר, אולם הטילה את האחריות להתרחשותו על הרשויות באוקראינה. האוקראינים השיבו כי העיר לא תכנע.

צילום: depositphotos

תושבים שהצליחו להימלט מהעיר הנצורה, שמנתה ערב המלחמה מעל 400,000 תושבים, מדווחים על אסון הומניטרי חסר תקדים, ושהעיר כבר אינה קיימת למעשה. "מריופול מצטרפת לרשימה של ערים שנהרסו לחלוטין במלחמה", מתאר קונסול יוון במריופול שהצליח להימלט מהעיר הנצורה. 

תושבים רבים ניצלו הזדמנויות שנקרו להם ונמלטו מהעיר בהחלטה של רגע, בלי יכולת לדווח לקרובי משפחתם המתגוררים בעיר כי הם עוזבים. תושבי העיר מתמודדים לא רק עם ההפצצות הרוסיות הבלתי פוסקות, כולל על מקומות מסתור כגון אולם התיאטרון בעיר, אלא גם עם התדלדלות המזון, הציוד הרפואי, אספקת החשמל ואמצעי החימום בעיר, בזמן שהטמפרטורות מגיעות מתחת לאפס.