היום ה-18 מתקפה רוסית על בסיס צבאי סמוך ללבוב: 30 טילים נורו, כ-20 הרוגים

הלחימה בין רוסיה לאוקראינה מתעצמת: דיווחים אוקראינים על מתקפה רוסית חריגה סמוך ללבוב, כאשר 30 טילים גרמו להרס רב במקום ולכ-20 הרוגים ומאות פצועים | תושבים בעיר הנצורה מריופול מדווחים כי אין להם גישה למים נקיים מעל לשבוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/22 11:24 י באדר ב'

מתקפה רוסית על בסיס צבאי סמוך ללבוב: 30 טילים נורו, כ-20 הרוגים
ההרס בחארקוב, צילום: depositphotos

היום ה-18 למלחמה בין רוסיה לאוקראינה: התרחבות של המתקפות הרוסיות. לפני שעה קלה דווח באוקראינה כי רוסיה פתחה במתקפת טילים על בסיס צבאי סמוך לגבול פולין, הגדול ביותר בחלק המערבי של המדינה. בבסיס נערכו בימי שגרה גם אימונים בשיתוף נאט"ו, ולפי הדיווחים נורו לעברו כ-30 טילים.

עשרות הרוגים ומאות פצועים בתקיפה

ממושל מחוז לבוב נמסר כי לפחות תשעה בני אדם נהרגו ועוד 57 נפצעו במתקפה האווירית אך לצד זאת ב"גרדיאן" הבריטי דווח כי לפי אנשי רפואה לפחות 20 נהרגו. ה"ניו יורק טיימס" ציטט איש רפואה מקומי שאמר כי בסביבות 300 איש נפצעו במתקפה.

לאחר האיום של שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק כי יעתור לבג"צ בשם השגרירות האוקראינית בעקבות מדיניות ממשלת ישראל בנושא קליטת הפליטים האוקראינים, רשות האוכלוסין וההגירה מפרסמת היום (א') כי 7,179 בני אדם הגיעו מאוקראינה מאז תחילת הפלישה הרוסית למדינה. מתוך המספר הזה רק 221 אנשים סורבו לכניסה.

"קטסטרופה הומניטרית במריופול"

כמעט 13,000 אזרחים אוקראינים הצליחו להתפנות אמש (ש') מאזורי הלחימה באוקראינה. בעיר מריופול, כך על פי שר התשתיות האוקראיני אולכסנדר קוברקוב, ישנה "קטסטרופה הומניטרית: ללא גז, חום, חשמל, מים וכמעט ללא תקשורת סלולרית".

סגנית ראש הממשלה אירינה ורשצ'וק אמרה כי על אף 13,000 הנמלטים, איש לא הצליח להימלט אתמול ממריופול שבדרום אוקראינה והאשימה את הכוחות הרוסיים בחסימת הדרכים. כזכור, בנט, וזלנסקי שוחחו אמש (ש') פעם נוספת. השיחה, שנמשכה יותר משעה, עסקה בדרכים להפסיק את הלחימה באוקראינה ובמאמצים שעושה ישראל בעניין.

לפי הדיווחים, גורמים בישראל הביעו פסימיות לגבי קיום פגישות משא ומתן בירושלים: "אנחנו מוכנים לסייע בכל דרך שהם יבקשו, אבל, לפי הערכות, לא סביר שהרוסים יסכימו. בעבר פוטין שלל את הרעיון להיפגש עם זלנסקי בישראל".