מלחמה באירופה

היום ה-12 לפיד:"יש לנו אינטרסים ביטחוניים מול רוסיה בגבולנו הצפוני"

בזמן שנציגי שני הצדדים נפגשו במאמצים להגיע לרגיעה, חודש ירי הטילים על קייב וראש עיר נהרג | ביקורת באוקראינה: "חברת אל על משתמשת במערכת הסליקה שנועדה להתחמק מהסנקציות שהוטלו על רוסיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/22 20:07 ד באדר ב'

לפיד:"יש לנו אינטרסים ביטחוניים מול רוסיה בגבולנו הצפוני"
הרס ההפגזות בחרקיב, אוקראינה, צילום: depositphotos

לאחר סבב השיחות שקיים ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נערכו היום (ב') בפעם השלישית סבב שיחות בין הצדדים להפסקת הלחימה. יחד עם זאת, במהלך הניסיונות להגיע לרגיעה באמצעים דיפלומטיים, הגיעו הדיווחים כי ירי הטילים לקייב התחדש. ברויטרס מדווחים כי ראש עיר אוקראיני, יורין פרילפקו, נהרג בהפגזה. 

שר החוץ, יאיר לפיד, נפגש בלטביה עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, "ישראל מסייעת במאמץ התיווך יחד עם גרמניה וצרפת, אבל אנחנו ממשיכים לגנות את הפלישה הרוסית. אין הצדקה להפרת הריבונות האוקראינית ולהרג אזרחים חפים מפשע", עוד הוסיף כי, "יש לנו אינטרסים ביטחוניים מול רוסיה בגבולנו הצפוני, ואנחנו מחויבים לשלומם וביטחונם של מאות אלפי יהודים וישראלים ברוסיה ואוקראינה".

"יש מי שמעדיף להרוויח כסף ספוג בדם אוקראיני"

מוקדם יותר הערב, שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה העביר ביקורת חריפה על חברת אל על, אשר לדבריו מקבלת תשלומים באמצעות מערכת סליקה רוסית שמתחמקת מסנקציות. "בעוד העולם מטיל סנקציות על רוסיה על מעשי הזוועה הברבריים שלה באוקראינה, יש מי שמעדיף להרוויח כסף ספוג בדם אוקראיני", כתב בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, "חברת אל על למשל, משתמשת במערכת הסליקה 'מיר' שנועדה להתחמק מהסנקציות שהוטלו על רוסיה. לא מוסרי, ומכה אנושה ליחסי אוקראינה-ישראל". 

https://twitter.com/DmytroKuleba/status/1500859695384379393

בחברת התעופה הישראלית הגיבו לביקורת, ומטעמה נמסר: "חברת אל על חסמה את השימוש בכרטיס אשראי מיר החל מה-28 פברואר 2022! צר לנו שלא נעשתה בדיקה פשוטה עמנו טרם הציוץ המטעה, מאחר והעובדות שונות בתכלית השינוי.

"החברה פועלת בתיאום מלא עם ממשלת ישראל. לאורך המשבר חילצנו אלפי ישראלים יהודים וזרים מקייב, והיינו מהחברות האחרונות שהפעילו טיסות לאוקראינה. אל על מפעילה טיסות לרוסיה לבקשת ממשלת ישראל, ואנו נוסיף לחלץ ישראלים ויהודים מרוסיה כל עוד הדבר אפשרי".