זהבה גלאון רוצה לקדם את סדר יומה של ושתי

יו"ר מרצ לשעבר הצטרפה לטרנד וניצלה את ההיסטוריה היהודית לצורך קידום אג'נדה פוליטית. "בעולם שבו נשים מתבקשות להמשיך להיות מלכת אסתר ולחיות על פי תכתיבים פטריארכלים, אנחנו רוצות לקדם את סדר יומה של ושתי"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/03/22 11:34 טו באדר ב'

זהבה גלאון רוצה לקדם את סדר יומה של ושתי
זהבה גלאון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כמו בכל חג בלוח השנה היהודי, גם בימי הפורים השנה ניצלו מנהיגים ובכירים אחרים את עלילת המגילה כדי למצוא הקבלה לאירועים אקטואליים בארץ ובעולם. כך למשל, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ינסון, קשר בין ניסיון השמדת העם היהודי בממלכת אחשוורוש למלחמה באירופה. "סיפורו של חג הפורים היהודי מזכיר לנו שעריצים המבקשים להשמיד את החפים מפשע אינם מתחמקים מעונש".

הצעות חוק צריכות להיות מוגשות עם חוות דעת מגדרית 

גם יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, שעזבה את תפקידה הפרלמנטרי כבר בשנת 2017, קושרת בין דמויות המגילה כדי לקדם אג'נדה פוליטית. גלאון, בתפקידה כנשיאת עמותת "זולת", פרסמה את הדברים הבאים:

"בעולם שבו נשים מתבקשות להמשיך להיות מלכת אסתר ולחיות על פי תכתיבים פטריארכלים, אנחנו רוצות לקדם את סדר יומה של ושתי", אמרה, "לכן ממשיכות בכל הכוח לקדם שוויון מגדרי בחקיקה - הצעות חוק צריכות להיות מוגשות עם חוות דעת מגדרית מפורטת כדי שנדע איך חוקים משפיעים על נשים". את דבריה חתמה גלאון בברכת פורים שמח. 

כפי שמפורט באתר העמותה, התפקיד של "זולת" הוא "להציב חזון שמושתת על שותפות, שוויון של ובין כל תושבי הארץ, יהודים וערבים, ועל בסיסו לפעול להשלמת חוקה הומניסטית ומתקדמת שתבצר את ההגנה על זכויות אדם".