מלחמה באירופה

מלחמה באירופה דו"ח בריטי חושף: הצבא הרוסי מתקשה להתקדם בלחימה

בהפגזה על עיר במזרח אוקראינה נהרגו עשרות בני אדם | ג'ונסון: "סיפורו של חג הפורים היהודי מזכיר לנו שעריצים המבקשים להשמיד את החפים מפשע אינם מתחמקים מעונש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/22 07:56 טו באדר ב'

דו"ח בריטי חושף: הצבא הרוסי מתקשה להתקדם בלחימה
צילום: depositphotos

היום ה-23: משרד ההגנה הבריטי פרסם הלילה (ו') דו"ח מודיעיני, לפיו הצבא הרוסי סובל מבעיות לוגיסטיות שמאטות את קצב התקדמותו בפלישה לאוקראינה שהובילה למלחמה באירופה. עוד עולה מהדו"ח, כי הקשיים הלוגיסטיים לא מאפשרים להעביר לכוחות בשטח מוצרי סיוע בסיסיים וכי הכוחות האוקראינים ממשיכים בהתקפות. אמש, אישרו הרשויות במדינה כי לפחות 20 בני אדם נהרגו בהפגזה רוסית שאירעה בשעות הבוקר בעיירה סמוך לחרקיב במזרח.

הפגזות באוקראינה

הפגזות באוקראינה צילום: depositphotos

הפגזות באוקראינה

הפגזות באוקראינה צילום: depositphotos

( הנשיא זלנסקי בביקור פצועים בבית החולים) 

רכבת אווירית של 230 טון סיוע הומניטרי יצאה לדרך, והמטוס הראשון מנתב"ג למעברי הגבול באוקראינה המריא באירוע במעמד יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר הסוכנות היהודית בפועל יעקב חגואל ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס. 

112 רשויות מקומיות וארגונים מכל רחבי ישראל לקחו חלק במבצע "תורנו" של הסוכנות היהודית ומרכז השלטון המקומי שבמהלכו נאספו 23,000 ארגזים ובהם ציוד חורף ומוצרי היגיינה. הציוד, שנאסף בישראל בסיוע המועצה הישראלית להתנדבות, יחולק כעת על ידי ארגון הג'וינט ועמותת ידידי אוקראינה בישראל, יחולק לפליטים במעברי הגבול ולנפגעי המלחמה. 

ג'ונסון: "תפילתנו עם הנשיא זלנסקי"

צילום: shutterstock

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, התייחס לחג הפורים שחל היום וקשר זאת לאירועי המלחמה. "סיפורו של חג הפורים היהודי מזכיר לנו שעריצים המבקשים להשמיד את החפים מפשע אינם מתחמקים מעונש. ביום המשמח הזה, שבו חוגגים שלום וחופש, תפילותינו עם הנשיא זלנסקי והעם האוקראיני שנלחם על חירותו"