טור השנאה זהבה גלאון נגד הימין: "לך מפה לפני שנטפל בך כמו שטיפלנו בפשיסטים המקוריים"

חברת הכנסת לשעבר ונשיאת מכון המחקר "זולת" כתבה טור שכולו שנאה לימין, בעקבות פרשת העוזרת המוסלמית של רם בן ברק | "התשובה לימין פשוטה: תקשיב, יא חתיכת בהמה גזענית, הומופובית, שונאת זרים, שונאת נשים - איננו פוחדים ממך"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/10/21 10:19 יט בחשון התשפב

זהבה גלאון נגד הימין: "לך מפה לפני שנטפל בך כמו שטיפלנו בפשיסטים המקוריים"
זהבה גלאון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת לשעבר נשיאת מכון המחקר "זולת" זהבה גלאון, פרסמה הבוקר (ב') ב"הארץ" טור דעה שעולה ברמת המילים הנוקבות שלו נגד הימין אפילו על טורי עבר שלה. את המילים כתבה בעקבות פרשת העוזרת המוסלמית של יו"ר ועדת החוץ והביטחון, רם בן ברק. הפרשה נחשפה באתר "הקול היהודי" וקיבלה במה נרחבת בגופי התקשורת הקטנים והגדולים. 

"אתר ימני גילה שהעוזרת הפרלמנטרית של בן ברק, עו"ד ליניר אבו הזאז, הצטלמה בסיור באל־אקצא עם שייח'ים ששב"כ והמשטרה אינם אוהבים — והצווחה עלתה השמיימה", פתח גלאון את דבריה. "איש לא התעניין בתגובתה של אבו הזאז, ולפיה היא לא ידעה כלום על החשדות הללו — כפי שאיש לא ידע", היתממה.

גלאון כתבה כי לזכות בן ברק ייאמר שהוא מעסיק עוזרת פרלמנטרית ערבייה ותומך בשילוב ערבים במגזר הציבורי. דבר שלדעתה אינו מובן מאליו במפלגות המרכז. גלאון הוסיפה כי לחובתו ייאמר שמרגע שפורסמו ההאשמות כלפי העוזרת, הודיע בן ברק שהוא משעה אותה עד לבירור הנושא. "אף על פי שבן ברק הודיע אחר כך שהוא מחזיר אותה לעבודה, בעצם ההשעיה הוא סימן את עצמו: הוא הראה חולשה מול הזאבים של הימין הקיצוני. והם מריחים מיד את הדם. שבוע לאחר מכן התהפכה עליו רגב כמו סטייק והפכה אותו ל"שונא ישראל".

"הימין שלנו אינו שמרני - הוא מהפכני"

חברת הכנסת לשעבר שיתפה בלקח המסתמן לדעתה: "יש כאן לקח קריטי לאנשי המרכז־שמאל שלנו: כל ניסיון לרצות את הימין הקיצוני, כל ניסיון לייבב "לא בראש, בבקשה", ייענה במהלומה נוספת.

הנקודה קריטית שהמרכז טרם הבין לשיטתה של גלאון: "הימין שלנו אינו שמרני — הוא מהפכני. המטרה שלו היא להפיל את הדמוקרטיה הישראלית ולהקים תחתה מדינה ליהודים בלבד. ומהפכנים אינם עוצרים באדום: מבחינתם המרכז והשמאל אינם יריבים, כי אם אויבים. הם ינצלו כל ביטוי של חולשה כדי להתקיף עוד".

"חלק ניכר מהמסע ימינה של הפוליטיקה הישראלית הוא הצורך של אנשי מרכז לרקד 'מה יפית' מול הפריץ הימני. כשהם חוברים אליו למסע שטנה נגד ארגוני זכויות האדם, הם אינם מבינים שהם מכשירים את הימין המהפכני, ויתר על כן — הם חותרים תחת עצמם".

סופו של טור הדעה היה חריף במיוחד, וגלאון לא חסכה בביטויי שנאה נגד הימין: "התשובה לימין פשוטה: תקשיב, יא חתיכת בהמה גזענית, הומופובית, שונאת זרים, שונאת נשים, שחותרת לגרור אותנו למשטר טליבאני - איננו פוחדים ממך. יש לנו עקרונות: שוויון, אהבת האדם, חירות, אחווה. ועכשיו לך מפה, לפני שנטפל בך כמו שטיפלנו בפשיסטים המקוריים". (גלאון והעורך ב"הארץ" בחרו להדגיש את המילים החמורות).