זלנסקי נאם בפני הקונגרס: "תחשבו על פיגועי 11 בספטמבר, זכרו את פרל הארבור"

הנשיא האוקראיני מנהל את המלחמה מול רוסיה גם בהיבטים התקשורתיים שלה, ולפני נאומו מול הקונגרס האמריקאי הוא התקבל במחיאות כפיים. בנאום דרש זלנסקי שהמערב יכריז על שמי אוקראינה אזור אסור לטיסה ויפעל כנגד חברות רוסיות

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 16/03/22 15:54 יג באדר ב'

זלנסקי נאם בפני הקונגרס: "תחשבו על פיגועי 11 בספטמבר, זכרו את פרל הארבור"
זלנסקי, צילום: shutterstock

היום ה-21 למלחמה בין רוסיה לאוקראינה: נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מנהל את הקרב החשוב בחייו, ולפני נאומו המתוכנן מול חברי כנסת, היום (ד') הוא נאם מול חבריי הקונגרס האמריקאי. לפני נאום התקבל זלנסקי במחיאות כפיים סוערות.

"אצלכם אומרים 'יש לי חלום' אז אני אומר 'יש לי צורך', אני צריך להגן על השמיים"

הנשיא הזכיר לאמריקאים את אירועי העבר: "כשאתם חושבים על אוקראינה, תחשבו על פיגועי 11 בספטמבר, זכרו את פרל הארבור. אנחנו זקוקים לכם עכשיו". הוא הוסיף: "העולם עשה הרבה מאוד כדי להילחם במגיפה, עם כזו ברית - היינו יכולים להציל חיים באוקראינה".

"אצלכם אומרים 'יש לי חלום' אז אני אומר 'יש לי צורך', אני צריך להגן על השמיים של אוקראינה. צריך להפוך את האזור לאזור אסור לטיסה ולהטיל עוד סנקציות על רוסיה". דרישתו של זלנסקי היא שהעולם יכיר בשמי אוקראינה כאיזור אסור לטיסה ובכך הוא ימנע מכלי טיס רוסיים להפציץ מטרות במדינה.

כזכור, יו"ר הכנסת מיקי לוי הודיע היום (ד') כי זלנסקי ינאם בפני בזום בפניי חברי הכנסת ביום ראשון בשעה שש, לאחר אישורו של שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק. אחת הסיבות בגינן החליטו שלא להקרין הנאום בכנסת היא בשל החשש שלא יגיעו מספי חברים בשל פגרת הכנסת.

"יש להעניש את הרשע"

זלנסקי דרש גם פעילות נגד חברות רוסיות: "אנו מבקשים שהסנקציות יפעלו נגד כל המחוקקים הרוסיים, כל החברות האמריקניות חייבות לעזוב את רוסיה. רבותי חברי הקונגרס, הפגינו מנהיגות - אתם חייבים ללחוץ על רוסיה. אסור שרוסיה תמשיך לרמוס את אוקראינה - זה יותר חשוב מההכנסות. יש להעניש את הרשע".

הנשיא האוקראיני הדגיש: "אנו סופגים התקפה בלתי צפויה שאי אפשר היה להגן מפניה. שמי אוקראינה הפכו למאיימים. זו מתקפת טרור. האם זה יותר מידי לבקש סגירת שמים כדי למנוע את הטרור הרוסי?".

"אם הכרזה על אזור אסור לטיסה זה יותר מדי לבקש, אז אוקראינה זקוקה למטוסים, למערכות הגנה אווירית. אני צריך לשמור על השמיים שלנו". "הטילו עוד סנקציות על כל הפוליטיקאים הרוסים שתומכים במתקפה על אוקראינה". זלנסקי המשיך בנאומו ואמר באנגלית: "הנהגת העולם זו אחריות - צריך לשמור על השלום. צריך להיות חזקים. אנו צריכים מנהיגות שמחוייבת לחיי האזרחים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן