יועצו הבכיר של נשיא אוקראינה טוען: פתחנו במתקפת נגד

מיכאילו פודוליאק, יועצו הבכיר של זלנסקי עדכן על התקפה נגדית של אוקראינה בכמה אזורים | משרד ההגנה האוקראיני פרסם דוח בו נטען כי 13,800 חיילים רוסים נהרגו מאז תחילת הפלישה הרוסית | במהלך הלילה נשמעו פיצוצים בקייב הנצורה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/03/22 13:50 יג באדר ב'

יועצו הבכיר של נשיא אוקראינה טוען: פתחנו במתקפת נגד
צילום: depositphotos

המלחמה הרוסית באוקראינה, היום ה-21. בזמן שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא מצליח להגשים את יעדיו באוקראינה, מיכאילו פודוליאק, יועצו הבכיר של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, עדכן הבוקר (ד') בשעה 10:00, כי צבא אוקראינה תוקף כוחות רוסיים בכמה אזורים, דבר ש"משנה באופן עמוק את היערכותם של הצדדים". באוקראינה טוענים כי ההתקפות היזומות שלהם משפיעות על המשא ומתן עם הרוסים ועל ההתקדמות בשיחות.

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי מניתוח צילומי לוויין של חברת Planet Labs PBC עולה כי הצבא האוקראיני הפציץ אתמול יעדים רוסיים בנמל התעופה הבינלאומי של חרסון, שנכבש על ידי הרוסים. בתמונות נראים ארבעה מסוקים שהושמדו, לשלושה נוספים נגרם נזק. 

התמונות של PLANET

מוקדם יותר בשעה 09:28, משרד ההגנה האוקראיני פרסם דוח בו נטען כי 13,800 חיילים רוסים נהרגו מאז תחילת הפלישה ביום חמישי לפני כשלושה שבעות. עוד נכתב בדוח כי הכוחות השמידו 430 טנקים רוסיים, 1,375 רכבים משוריינים, 190 מערכות ארטיליריה ובנוסף הפילו 108 מסוקים ו-94 מטוסים. מנגד, מאז פתחה רוסיה במלחמה נהרגו 103 ילדים אוקראינים, כך דיווחו באוקראינה.

ב"גרדיאן" הבריטי דווח בשעה 06:05 כי צבא אוקראינה טוען לכך שכ-40% מכוחות צבא רוסיה בשטח מדינתם - נוטרלו. לטענת האוקראינים, כמעט מחצית מהכוחות הרוסים הושמדו או פורקו מנשקם והפכו ללא רלוונטיים.

הסנאט האמריקאי אישר בשעה 05:15 החלטה המגנה את הפוטין, וקורא לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לחקור את הנשיא בעוון פשעי מלחמה.

זלנסקי: "כל מי שיתמוך בנו יזכה להכרת תודה שלנו ושל עמים אחרים"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר הלילה כי העמדות במשא ומתן מול רוסיה יותר מציאותיות. "עוד זמן דרוש כדי שההחלטות יהיו לפי האינטרסים האוקראינים. הפגישות ימשכו. העיניים של כל תושבי העולם נשואות לבירה קייב. כל מי שיתמוך בנו יזכה להכרת תודה שלנו ושל עמים אחרים".

הלילה נשמעו פיצוצים ואזעקות בבירה קייב, שנמצאת במצור מזה 35 שעות. בימים האחרונים סבלו תושבי הבירה מהפצצות הולכות וגוברות של הצבא הרוסי, ולאחרונה עלה החשש מפני שימוש צבא רוסיה בנשק כימי. 

נזק לבניין דירות בקייב:

הנשיא המאריקאי ג'ו ביידן, הודיע אמש כי ארצו תספק סיוע כלכלי לאוקראינה: "זה עתה חתמתי על הענקת מימון היסטורי של 13.6 מיליארד דולר לאוקראינה", אמר. הודעתו הגיעה במענה לסנקציות שרוסיה הודיעה שתטיל על ארצות הברית ובכירי הממשל האמריקאי. בהודעה מטעם משרד החוץ הרוסי נמסר כי מדובר בתגובה לסנקציות האמריקאיות שהוטלו בימים הראשונים למלחמה באירופה. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן