מלחמה באירופה

פוטין יבקש לנאום? זלנסקי ינאם בפני חברי כנסת ושרים

יו"ר הכנסת מיקי לוי אישר ונשיא אוקראינה ינאם באופן מקוון מול חברי הכנסת. שגריר רוסיה ביקש פגישה עם לוי וישנו חשש שהנשיא הרוסי ירצה גם הוא לנאום מול חברי המשכן | השר בר-לב: "אין כאן משוואה זהה לפוטין וזלנסקי. יש צד תוקף ויש צד נתקף"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/03/22 14:10 יג באדר ב'

פוטין יבקש לנאום? זלנסקי ינאם בפני חברי כנסת ושרים
זלנסקי על רקע מליאת הכנסת, צילום: shutterstock, flash90

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ינאם מול חברי הכנסת והשרים באמצעות אפליקציית זום ביום ראשון בשעה 18:00, כך הודיע היום (ד') יו"ר הכנסת מיקי לוי, לאחר אישורו של שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק. על פי הדיווח הבוקר בגל"צ, אחת הסיבות בגינן החליטו שלא להקרין הנאום בכנסת היא בשל החשש שלא יגיעו מספי חברים בשל פגרת הכנסת.

הרוסים לא מרוצים מנאומו של זלנסקי, וב"וואלה" פורסם אתמול שלקראת נאומו שישודר גם באמצעי התקשורת, ביקש שגריר רוסיה פגישה דחופה עם לוי וישנו חשש שפוטין ינאם גם כן מול חברי הכנסת.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, התייחס ב"כאן רשת ב" לאפשרות פוטין יבקש לנאום בפני חברי הכנסת: "לא חושב שיש מקום לנאום כזה. אין כאן משוואה זהה לפוטין וזלנסקי. יש צד תוקף ויש צד נתקף ולכן אין מה לעשות את האיזון הזה כי הוא ממש לא במקום".

צילום: ללא

"מליאת הכנסת מתוכננת לעבור שיפוץ"

נזכיר כי ביום רביעי שעבר העביר זלנסקי בקשה לנאום בפני חברי הכנסת באמצעות אפליקציית זום. השגריר קורניצ'וק הגיש את הבקשה ליו"ר הכנסת לוי. תחילה השיב לוי כי היות ומדובר ביום האחרון למושב הכנסת ולאור העובדה שהכנסת יוצאת לפגרה, יהיה צורך בכינוס מושב מיוחד אליו יזומנו חברי הכנסת למשכן ולכן לא בטוח שהדבר אפשרי.

מלשכתו של יו"ר הכנסת נמסר מאוחר יותר כי לוי לא השיב בשלילה לפנייתו של שגריר אוקראינה בישראל. "יושב-ראש הכנסת לוי כתב לכבוד השגריר קורניצ׳וק כי יהיה לכנסת הכבוד לאפשר לנשיא זלנסקי לנאום בפני חבריה. היות והכנסת יוצאת מחר לפגרה ומליאת הכנסת מתוכננת לעבור שיפוץ מיד עם הכניסה לפגרה, הזמין יושב-ראש הכנסת את הנשיא זלנסקי לנאום מרחוק בפני חברי הכנסת בשיחת וידאו רשמית".

סוגיית נאומו של זלנסקי בפניי חברי הכנסת הגיעה לפתרונה אתמול עם סיום פגישתם של יו"ר הכנסת והשגריר האוקראיני בה סוכם כי הנאום ייערך ביום ראשון בשבוע הבא. 

(זלנסקי נואם בפני חברי הפרלמנט הקנדי)

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן