זלנסקי ינאם בזום לחברי הכנסת; לפיד שוחח עם מקבילו האוקראיני

היום ה-20 ללחימה בין רוסיה לאוקראינה: לאחר שיחה עם שגריר אוקראינה בישראל סיכם מיקי לוי את הפרטים האחרונים של הנאום של זלנסקי | שר החוץ קולבה הודה ללפיד על שליחת הסיוע ועל מאמצי התיווך

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/22 12:32 יב באדר ב'

זלנסקי ינאם בזום לחברי הכנסת; לפיד שוחח עם מקבילו האוקראיני
זלנסקי על רקע מליאת הכנסת, צילום: shutterstock, flash90

היום ה-20 למלחמה באוקראינה: סוגיית נאומו של זלנסקי בפניי חברי הכנסת בדרך לפתרון. לפני שעה קלה הסתיימה פגישתם של יו"ר הכנסת ושגריר אוקראינה בישראל. סוכם כי זלנסקי ינאם בתחילת שבוע, ומיקי לוי יעביר ליבגן קורניצ'וק כמה אפשרויות לתאריכים.

שר החוץ עדכן כי הוא שוחח עם שר החוץ של אוקראינה ‎קולבה, והשר הודה על מאמצי התיווך הישראלים ועל עמדתנו בנושא הסנקציות. לפיד עדכן אותו על הסיוע ההומניטרי שישראל שלחה לאוקראינה ועל הבית חולים שדה. השר בירך על השינוי במדיניות קליטת הפליטים.

קייב: פגישה של זלנסקי וראשי ממשלות

בתוך כך, הלחימה לא נפסקת בין רוסיה לאוקראינה ואזעקות נשמעו גם הלילה והבוקר. מוקדם יותר משרד ההגנה הרוסי טען שהכוחות הרוסיים השיגו שליטה מלאה על העיר חרסון באוקראינה.

בבירה קייב נרשמו שלושה פיצוצים חזקים, שאחריהם דווח על שריפות שפרצו בשני בנייני מגורים כתוצאה מפגיעות ישירות. ראש ממשלת צ'כיה, פטר פיאלה, הודיע שייפגש היום עם הנשיא זלנסקי בקייב, יחד עם ראשי הממשלות של פולין וסלובניה.

ארצות הברית חוששת מסיוע צבאי של סין לרוסיה

בתוך כך, בהצהרה שפרסם נשיא אוקראינה הוא טען כי הצבא הרוסי נחל הפסדים רבים במלחמה – יותר מאשר בשתי המלחמות מול הצ'צנים: "המגינים האמיצים שלנו ממשיכים לגרום לאבדות הרסניות לחיילים הרוסים. בקרוב יגיע מספר המסוקים שהופלו ברוסיה למאות".

"הרוסים כבר איבדו 80 מטוסי קרב, מאות טנקים, ואלפי כלים צבאיים נוספים", הוסיף זלנסקי. בתוך 19 ימים, הפסיד הצבא הרוסי באוקראינה יותר מאשר בשתי מלחמות עקובות מדם ושנים ארוכות בצ'צ'ניה". זלנסקי הוסיף כי שיחות המשא ומתן יימשכו גם היום.

בארצות הברית חוששים מהסלמה ובדיווחים שונים נטען כי הממשל הזהיר את בעלות בריתו מאפשרות של הצטרפות סינית ללחימה לצד רוסיה.