זלנסקי ביקש לנאום במליאת הכנסת דרך הזום | מיקי לוי: לא אפשרי

שגריר אוקראינה בישראל ביקש היום מיו"ר הכנסת לאפשר לנשיא האוקראיני לנאום בפני חברי הכנסת. בשל היציאה לפגרה, הציע לוי לזלנסקי לנאום בשיחת וידאו רשמית אך לא במליאה | לשכת יו"ר הכנסת: "לוי לא השיב בשלילה לפנייתו של שגריר אוקראינה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/03/22 22:49 ו באדר ב'

זלנסקי ביקש לנאום במליאת הכנסת דרך הזום | מיקי לוי: לא אפשרי
זלנסקי על רקע מליאת הכנסת, צילום: shutterstock, flash90

נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי מרבה להשתמש בימים אלו ברשתות החברתיות, בהן הוא מעלה הצהרות שלו וקטעי וידאו מהמלחמה שפרצה באוקראינה לפני שבועיים. זלנסקי העביר היום (ד') בקשה לנאום בפני חברי הכנסת באמצעות אפליקציית זום כחלק מנאומים אותם הוא נושא מול חברי פרלמנטים שונים.

שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק הגיש היום את הבקשה ליו"ר הכנסת מיקי לוי. אך היום כידוע, הוא היום האחרון למושב הכנסת ולאור העובדה שהכנסת יוצאת לפגרה, יהיה צורך בכינוס מושב מיוחד אליו יזומנו חברי הכנסת למשכן. משכך, לא ברור אם וכיצד יתקיים בסופו של דבר נאומו של זלנסקי.

אין מדובר בנאום ראשון של זלנסקי מול חברי פרלמנט: אתמול נשא זלנסקי נאום דומה מול הפרלמנט הבריטי ובשבוע שעבר נאם בצורה הזו בפני מנהיגי הפרלמנט האירופי. האוקראינים לא מעוניינים בשלב זה לקיים שיחת זום רגילה בטענה שהדבר לא מכובד.

לשכת יו"ר הכנסת: "זלנסקי הוזמן לנאום מרחוק בשיחת וידאו רשמית"

מלשכתו של יו"ר הכנסת נמסר בתגובה לפרסום הראשון של העיתונאי ברק רביד, כי לוי לא השיב בשלילה לפנייתו של שגריר אוקראינה בישראל לאפשר לנשיא זלנסקי לנאום מרחוק בפני חברי הכנסת. "יושב-ראש הכנסת לוי כתב לכבוד השגריר קורניצ׳וק כי יהיה לכנסת הכבוד לאפשר לנשיא זלנסקי לנאום בפני חבריה. היות והכנסת יוצאת מחר לפגרה ומליאת הכנסת מתוכננת לעבור שיפוץ מיד עם הכניסה לפגרה, הזמין יושב-ראש הכנסת את הנשיא זלנסקי לנאום מרחוק בפני חברי הכנסת בשיחת וידאו רשמית".

בסיום מכתב ששיגר לוי לשגריר אוקראינה, השתתף יו"ר הכנסת בצער העם האוקראיני על האבדות בנפש, התפלל לסיום המלחמה והצהיר כי ישראל תמשיך לסייע כדי להקל על סבלו של העם האוקראיני.