ארצות הברית מעריכה כי סין מוכנה לסייע צבאית לרוסיה

היום ה-20 ללחימה בין רוסיה לאוקראינה, והערכות בארצות הברית אומרות כי סין מוכנה לסייע צבאית לרוסיה בלחימה | שיחות המשא ומתן בין אוקראינה לרוסיה עתידות להתחדש. עובדת בטלוויזיה הרוסית הניפה שלט נגד המלחמה ונלקחה למעצר

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/22 07:22 יב באדר ב'

ארצות הברית מעריכה כי סין מוכנה לסייע צבאית לרוסיה
ביידן., צילום: shutterstock

היום ה-20 למלחמה באוקראינה: הלחימה לא נפסקת בין רוסיה לאוקראינה, ובארצות הברית חוששים מהסלמה. בדיווחים שונים נטען כי הממשל הזהיר את בעלות בריתו מאפשרות של הצטרפות סינית ללחימה לצד רוסיה.

זלנסקי: הפלנו מאות מטוסים רוסים

בתוך כך, בהצהרה שפרסם נשיא אוקראינה הוא טען כי הצבא הרוסי נחל הפסדים רבים במלחמה – יותר מאשר בשתי המלחמות מול הצ'צנים: "המגינים האמיצים שלנו ממשיכים לגרום לאבדות הרסניות לחיילים הרוסים. בקרוב יגיע מספר המסוקים שהופלו ברוסיה למאות".

"הרוסים כבר איבדו 80 מטוסי קרב, מאות טנקים, ואלפי כלים צבאיים נוספים", הוסיף זלנסקי. בתוך 19 ימים, הפסיד הצבא הרוסי באוקראינה יותר מאשר בשתי מלחמות עקובות מדם ושנים ארוכות בצ'צ'ניה". זלנסקי הוסיף כי שיחות המשא ומתן יימשכו גם היום.

מחאה בטלוויזיה הרוסית

ברוסיה ישנה מחאה סביב המלחמה, ועובדת של ערוץ הטלוויזיה הממלכתי "רוסיה 1" נקטה בצעד אמיץ וחריג כדי לבטא את ההתנגדות. היא התפרצה לאולפן החדשות בזמן שידור חי. היא הניפה שלט שעליו נכתב: "אל תאמינו לתעמולה, הם משקרים לכם כאן. רוסים נגד המלחמה". היא צעקה: "תעצרו את המלחמה! לא למלחמה!".

מרינה אובסיאניקובה, העובדת האמיצה, גם צילמה סרטון לפני שהתפרצה לשידור ואמרה כי היא מתביישת לעבוד בערוץ הממלכתי. "מה שקורה באוקראינה זה פשע. רוסיה היא מדינה תוקפנית, והאחריות לתוקפנות הרוסית היא על המצפון של איש אחד בלבד - ולדימיר פוטין".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן