מלחמה באירופה

שיחות מו"מ בירושלים? בנט וזלנסקי דיברו פעם נוספת

ראש הממשלה הישראלי ונשיא אוקראינה שוחחו על הדרכים להפסיק את הלחימה באוקראינה ובמאמצים שעושה ישראל בעניין | מוקדם יותר הציע זלנסקי כי שיחות המו"מ יערכו בירושלים. פוטין שוקל את ההצעה: "מוקדם להעריך מה הסיכוי של היוזמה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/03/22 22:50 ט באדר ב'

שיחות מו"מ בירושלים? בנט וזלנסקי דיברו פעם נוספת
זלנסקי ובנט. בקרוב בירושלים?, צילום: Flash90\Shutterstock

ראש הממשלה נפתלי בנט, ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שוחחו הערב פעם נוספת. השיחה, שנמשכה יותר משעה, עסקה בדרכים להפסיק את הלחימה באוקראינה ובמאמצים שעושה ישראל בעניין. זלנסקי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "דיברנו על התוקפנות הרוסית ועל הסיכויים לשיחות שלום".

"ישראל בהחלט יכולה לארח את השיחות"

מוקדם יותר היום, זלנסקי הציג אפשרות לפיה שיחות מו"מ יערכו בירושלים. על פי פרסום הערב בחדשות 12, גורמים בירושלים אומרים כי פוטין אכן שוקל את ההצעה, אך עוד לא ברור מה תהיה תשובתו. לדבריהם: "מוקדם להעריך מה הסיכוי של היוזמה". 

"מקווה להשפעות משמעותיות וחיוביות מצד ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט על השיחות עם רוסיה", אמר זלנסקי. "לגבי ראש הממשלה בנט - אנחנו באופן עקרוני, ואני באופן אישי, מתייחס באופן חיובי לעזרה של כל אחד במשא ומתן. עם זאת, אני אינני מתייחס למר בנט כאל 'כל אחד', כי אני חושב שיש ביכולתו למלא תפקיד חשוב. כי ישראל בהחלט יכולה למלא תפקיד כזה (לארח את השיחות) ובייחוד ירושלים. אני חושב שכן, ואמרתי את זה למר בנט".

שר ההגנה האוקראיני: "ישראל מגלה ניתוק בלתי מוסבר וחוסר רצון לבחור צד במלחמה באוקראינה"

מעט לפני ההודעה שיצאה מטעמו של בנט, שר ההגנה האוקראיני אולכסיי רזניקוב, תקף בחשבון הפייסבוק שלו: "ישראל מגלה ניתוק בלתי מוסבר וחוסר רצון לבחור צד במלחמה באוקראינה. זה יגרום לחוסר אמון הולך וגובר עוד הרבה מאוד שנים (עם אוקראינה) כי אנחנו ננצח - אין ספק. איתכם או בלעדיכם. מה אתם יכולים לעשות? אתם מאוד משפיעים, בישראל אתם יכולים להביע את עמדתכם בצורה אקטיבית יותר".