אחרי הסירוב: זלנסקי ינאם מול חברי הכנסת בימים הקרובים

אחרי שאתמול לא היה ברור כיצד יתקיים הנאום המיוחל של זלנסקי מול חברי הכנסת של מדינת ישראל, היום שוחח יו"ר הכנסת עם שגריר אוקראינה בישראל והשניים סיכמו כי זלנסקי ישא נאום בשיחת וידאו

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/22 18:03 ז באדר ב'

אחרי הסירוב: זלנסקי ינאם מול חברי הכנסת בימים הקרובים
זלנסקי על רקע מליאת הכנסת, צילום: shutterstock, flash90

לאחר הסערה: יו"ר הכנסת מיקי לוי שוחח היום (ה') עם שגריר אוקראינה בישראל איבגן קורניצ'וק ואמר כי "יהיה זה לכבודה של הכנסת לארח את הנשיא זלנסקי לנאום בפני כלל חברי הכנסת". אמש הגיש השגריר בקשה ליו"ר הכנסת מיקי לוי לנאום בפני חברי הכנסת באמצעות אפליקציית זום כחלק מנאומים אותם הוא נושא מול חברי פרלמנטים שונים.

עד עתה לא היה ידוע כיצד השיחה תתקיים, זאת מכיוון שהכנסת יוצאת לפגרה עם תום מושב החורף.  לפיכך, יהיה צורך בכינוס מושב מיוחד אליו יזומנו חברי הכנסת למשכן. לוי הבטיח לשגריר כי השיחה תתקיים כבר בימים הקרובים באמצעות הזום.

שגריר אוקראינה הבטיח כי יעביר את תשובתו החיובית של יו"ר הכנסת לפנייתו של הנשיא זלנסקי וסוכם כי ייקבע מועד לנאום וידאו רשמי מרחוק בפני כלל חברי הכנסת באמצעות זום בימים הקרובים. במהלך שיחתם הודה שגריר אוקראינה על ההבהרה שיצאה למידע הכוזב שפורסם בתקשורת, לפיו יושב-ראש הכנסת סירב כביכול לאפשר לנשיא זלנסקי לנאום מרחוק בפני חברי הכנסת ושמח על ההזמנה כפי שהופיעה במכתב שנשלח אליו. 

בסיום שיחתם סיכמו השניים להיות בקשר רציף ופתוח, ויושב-ראש הכנסת לוי חזר והביע סולידריות עם העם האוקראיני בשעה הקשה הזו וביקש לחזק את ידיו.

אין מדובר בנאום ראשון של זלנסקי מול חברי פרלמנט: אתמול נשא זלנסקי נאום דומה מול הפרלמנט הבריטי ובשבוע שעבר נאם בצורה הזו בפני מנהיגי הפרלמנט האירופי. בסיום מכתב ששיגר לוי לשגריר אוקראינה, השתתף יו"ר הכנסת בצער העם האוקראיני על האבדות בנפש, התפלל לסיום המלחמה והצהיר כי ישראל תמשיך לסייע כדי להקל על סבלו של העם האוקראיני.

(זלנסקי מרגש את הפרלמנט האירופי)