מלחמה באירופה

היום ה-17 זלנסקי על מו"מ עם פוטין: "אני חושב שיש ביכולתו של בנט למלא תפקיד חשוב"

נשיא אוקראינה העביר הצעה לראש הממשלה, לפיה המו"מ עם נשיא רוסיה יערך בירושלים: "מקווה להשפעות משמעותיות וחיוביות מצד ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט על השיחות עם רוסיה" | כ-1,300 חיילים אוקראינים נהרגו מאז פרוץ המלחמה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/03/22 18:49 ט באדר ב'

זלנסקי על מו"מ עם פוטין: "אני חושב שיש ביכולתו של בנט למלא תפקיד חשוב"
זלנסקי, צילום: shutterstock

היום ה-17 למלחמה באוקראינה. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר היום כי הוא "מקווה להשפעות משמעותיות וחיוביות מצד ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט על השיחות עם רוסיה". לדבריו של זלנסקי הוא העביר הצעה לבנט, לפיה המו"מ עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יערך בירושלים, וכי ישראל יכולה להציע ערבויות ביטחוניות לאוקראינה. 

"לגבי ראש הממשלה בנט - אנחנו באופן עקרוני, ואני באופן אישי, מתייחס באופן חיובי לעזרה של כל אחד במשא ומתן. עם זאת, אני אינני מתייחס למר בנט כאל 'כל אחד', כי אני חושב שיש ביכולתו למלא תפקיד חשוב. כי ישראל בהחלט יכולה למלא תפקיד כזה (לארח את השיחות) ובייחוד ירושלים. אני חושב שכן, ואמרתי את זה למר בנט".

"לא ניכנע"

שר החוץ האוקראיני דימיטרו קולבה אמר הערב שאוקראינה מוכנה למשא ומתן, "אך לא ניכנע", הוא הדגיש. לדבריו, חייהם של אזרחים רבים היו ניצלים אם לאוקראינה היו יותר מטוסים. "אנו זקוקים לעוד ציוד צבאי", הוסיף. על המו"מ מוסקבה, אמר קולבה: "אנו עדיין משוחחים, אך פוטין עדיין מציב דרישות שלא מקובלות על אוקראינה".

מנגד, ברוסיה טוענים כי הם מוכנים להמשך המו"מ מול ארצות הברית, אלא שהיא זו שאינה מראה נכונות לכך. סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי רייבקוב, האשים את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בכך שהוא זה שגורם להסלמת המצב על ידי כך שהוא כופה אג'נדה אמריקאית על הקהילה הבינלאומית. 

משאית אספקה של צבא רוסיה נפגעת מהאוויר:

זלנסקי דיווח מספר פעמים במהלך היום. בשעה 16:22 דיווח על כ-1,300 חיילים אוקראינים שנהרגו מאז פרוץ המלחמה, וכי בסביבות 500-600 לוחמים רוסים נכנעו אתמול. מוקדם יותר בשעה 15:30 אמר כי כמה עיירות קטנות באוקראינה "כבר לא קיימות יותר" בשל המלחמה.