גלעד קריב: "אני לא מתפלל לבניית בית המקדש השלישי"

שבועיים אחרי שנפגש עם ראשי הקהילות הרפורמיות בנוכחות ראש הממשלה, התבטאות מפתיעה של חבר הכנסת ממפלגת העבודה "בשבילכם הכותל הוא שריד של בית המקדש ובשבילי הוא מסמל דברים אחרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/22 15:41 ז באדר ב'

גלעד קריב: "אני לא מתפלל לבניית בית המקדש השלישי"
גלעד קריב, צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

חבר הכנסת ממפלגת העבודה, הרב הרפורמי גלעד קריב נשאל בתוכנית שחור לבן: היהדות הרפורמית לא ייחלה לשיבת ציון, אתה מתפלל לבניית בית המקדש השלישי על הר הבית? והשיב "לא"

המראיינים אבי בלום ומשה גלסנר לא הרפו ושאלו את קריב "אז מה אתה מחפש בכותל, שריד בית המקדש?" והשיב "אני רואה בכותל מקום קדוש שמבטא את הכמיהה של העם היהודי במשך אלפיים שנות גלות לציון, לארץ ישראל. אצלי זה לדברים אחרים שנטועים עמוק במסורת היהודית".

נזכיר כי רק לפני שבועיים נפגשו קריב וראש הממשלה נפתלי בנט עם מנהיגי הרפורמים והקונסרבטיבים בארץ ובצפון אמריקה. מדובר בפגישה ראשונה של ראש ממשלה עם ראשי הזרמים אחרי נתק של 5 שנים שהחל בעקבות נסיגת נתניהו ממתווה הכותל.

"רוב הציבור הישראלי מאמין שניתן להגיע לפשרות בסוגיות מורכבות"

על הפגישה כתב גלעד קריב: "אחרי 6 שנים של נתק, פגישת ראש הממשלה עם ראשי הזרמים הליברלים בארץ ובתפוצות - בשורה של ממש. רוב הציבור הישראלי מאמין שניתן להגיע לפשרות בסוגיות מורכבות, ועל הממשלה הנוכחית להחזיר את הקיצונים לשוליים. אנו מצפים לבניית רחבת תפילה ממלכתית ומכובדת בחודשים הקרובים לטובת תפילה שוויונית בכותל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן