היום ה-7 מאז תחילת הלחימה: מעל 2,000 אוקראינים נהרגו | פיצוץ סמוך לרכבת בקייב: צפו

יועץ לשר הפנים האוקראיני הסביר כי הפיצוץ נגרם מנפל של טיל שיוט רוסי שיורט | באסיפה הכללית של האו"ם נערכה הצבעה ו-141 גינו את מעשיה של רוסיה באוקראינה | זלנסקי שוחח טלפונית עם ראש הממשלה נפתלי בנט

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/22 23:07 כט באדר א'

מאז תחילת הלחימה: מעל 2,000 אוקראינים נהרגו | פיצוץ סמוך לרכבת בקייב: צפו
תחנת הרכבת התחתית בקייב, צילום: depositphotos

המלחמה שפתחה רוסיה נגד אוקראינה נמצאת עמוק ביומה השביעי. הסנקציות המוטלות על רוסיה לא משפיעות בינתיים, ומנגד הלחץ של הצבא הרוסי על הערים האוקראיניות הולך וגובר אך לא שובר את רוח אזרחי המדינה. שר ההגנה הרוסי סרגיי לברוב אמר הערב כי מאז החלו בלחימה 498 חיילים רוסים מתו באוקראינה. שירותי החירום באוקראינה דיווחו אחר הצהריים על יותר מ-2,000 אזרחים הרוגים. 

במשרד ההגנה האמריקאי אמרו בשעה 22:40 כי השיירה הרוסית העצומה השיגה התקדמות מועטה ב-24 עד 36 השעות האחרונות. במיוחד שיירת חיילים שדוחפת דרומה לתוך הבירה קייב. "אנחנו מאמינים שהרוסים מתאגדים מחדש ומעריכים מחדש את ההתקדמות שהם לא עשו", אמר ג'ון קירבי, אך הזהיר כי לרוסיה כוח נוסף שטרם לא נעשה בו שימוש.

תיעוד הפיצוץ בתחנת הרכבת בקייב:

סביב השעה 21:00 התקבל דיווח על "פיצוץ עוצמתי שהרעיד את האזור סמוך לרכבת בקייב". חברת הרכבות הלאומית דיווחה על תקיפה אווירית שהתרחשה סמוך לתחנת הרכבת שבדרום העיר. התחנה ספגה נזק קל. יועץ לשר הפנים האוקראיני הסביר כי הפיצוץ נגרם מנפל של טיל שיוט רוסי שיורט, ולא מדובר בתקיפה ישירה. לאחר השעה 22:00 נשמעה אזעקה בקייב ובצ'רניגוב.

בשעה 19:00 נערכה הצבעה באסיפה הכללית של האומות המאוחדות על גינוי לרוסיה והמלחמה שלה באוקראינה: 141 מדינות הצביעו בעד הגינוי, 35 נמנעו ו-5 נמנעו: רוסיה, קוריאה הצפונית, סוריה, בלארוס ואריתריאה התנגדו. ישראל הצביעה בעד הגינוי. 

צפו בשגרירת ארצות הברית באו"ם נואמת לקראת ההצבעה: 

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר מוקדם יותר כי רוסיה רוצה את פירוזה של אוקראינה: "מוסקבה רוצה דה מיליטריזציה של אוקראינה, אבל האוקראינים צריכים לבחור לעצמם את מנהיגיהם ומוכנים לדון ברצון של זלנסקי לקבל ערבויות ביטחוניות". מחר אמורות להתקיים שיחות בין המדינות ביער ביאלובייסקה. 

הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי צייץ בשעה 16:47 כי שוחח טלפונית עם ראש הממשלה נפתלי בנט. השיחה הראשונה בין השניים התקיימה ביום השני למלחמה, יום שישי האחרון.

מוקדם יותר כתב זלנסקי בחשבון הטלגרם שלו, בעברית: "ביומה הראשונה של המלחמה, אומן, הופגזה בצורה מאסיבית. המקום בו מאות ואלפי יהודית מגיעים בכל שנה להתפלל. לאחר מכן - תקפו את באבי יאר, היכן שמאות אלפי יהודים נורו למוות. אני פונה כעת, לכל יהודי העולם - אינכם רואים מה מתרחש כאן? לכן חשוב שמיליוני היהודים ברחבי העולם לא ישארו דוממים למראות הללו. מפני שהנאציזם נולד בדממה. צעקו נגד הרג אזרחים".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן