100 ילדים ישראלים חולצו מבית יתומים באוקראינה, יותר מ-20 הרוגים בחרקוב

היום השביעי ללחימה בין רוסיה לאוקראינה: ישראל הצליחה לחלץ 100 ילדים ישראלים מבית יתומים באוקראינה, והם עברו את הגבול לרומניה | לפחות 21 הרוגים ו-112 פצועים ביממה האחרונה בעיר חרקוב, בארצות הברית החליטו לאסור על טיסות רוסיות להיכנס למרחב האווירי שלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/22 13:05 כט באדר א'

100 ילדים ישראלים חולצו מבית יתומים באוקראינה, יותר מ-20 הרוגים בחרקוב
אימון של הצבא האוקראיני, ארכיון, צילום: shutterstock

היום השביעי ללחימה: ישראל ממשיכה במאמצים לחלץ מהמדינה יהודים שנמצאים במדינה. אמש, לאחר מבצע מורכב, הצליחה ישראל לחלץ קבוצה של כמאה ילדים יהודים מהעיר ז'יטומיר באוקראינה לעבור את הגבול לרומניה. הם ישהו בעיר קלוז' ומשם ימשיכו לישראל.

"כשהכל נגמר, ביקשתי מהמאבטחים שיזוזו הצידה, נכנסתי בין שני אוטובוסים, והזלתי דמעות. אני בן 57, עובד שלושה עשורים בשירות המדינה, היו לי רגעים מרגשים בקריירה אבל דבר כזה עוד לא היה לי", סיפר לוואלה רוני שבתאי, קונסול ישראל ברומניה.

בחרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, המשיכו הלילה (ד') לספוג הפגזות והמושל המקומי הודיע כי ישנם לפחות 21 הרוגים ו-112 פצועים ביממה האחרונה בעיר.

מוקדם יותר, משרד ההגנה הרוסי עדכן כי הכוחות הרוסים כבשו את העיר חרסון שבדרום אוקראינה. מנהיג העולם החופשי, נשיא ארצות הברית ביידן, נאם לאומה האמריקאית ושלח מסרים מחזקים לאוקראינה. ביידן קרא לנוכחים לעמוד ו"לשלוח מסר לאוקראינה והעולם", ובנאומו שיבח את רוח הלחימה האוקראינית.

בתוך כך, בנאום הודיע ביידן כי בארה"ב החליטו לאסור על טיסות רוסיות להיכנס למרחב האווירי שלה. "פוטין פגש את העם האוקראיני, מהנשיא זלינסקי ועד כל אוקראיני. האומץ שלהם, חוסר הפחד, הוא השראה לעולם כולו. אזרחים שחוסמים בגופם טנקים, ילדים ועד מורים וגמלאים הפכו לחיילים שמגנים על המולדת שלהם", אמר.