נתון מפתיע: עלייה של 22% בנרשמים לנישואין בשנה שעברה

36,915 זוגות נרשמו לנישואין ב-2021 דרך הלשכות לעומת 30,620 זוגות בשנה שקדמה לה | במשרד לשירותי דת זוקפים את הנתון לירידה בהיקפי הקורונה והתמעטות ההגבלות על כמות המשתתפים| בתל אביב נרשמו הכי הרבה זוגות לנישואין בשנה האחרונה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/03/22 16:46 כט באדר א'

נתון מפתיע: עלייה של 22% בנרשמים לנישואין בשנה שעברה
המועצה הדתית ירושלים, כמה נרשמו בעיר?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשנת 2021 בחרו 36,915 זוגות להירשם לנישואין דרך לשכות הנישואין, עלייה של כ-22% לעומת השנה הקודמת - כך עולה מנתונים אותם חשף המשרד לשירותי דת. ב-2020 בחרו רק 30,620 זוגות להירשם לנישואין, ובמשרד לשירותי דת מסבירים את העלייה בכמות הנרשמים בשנת 2021 בעיקר בשל היציאה מהגבלות הקורונה והאפשרות לערוך טקסי נישואין בצורה בטוחה יותר, ללא הגבלות בכמות המשתתפים.

במועצות הדתיות, המפעילות את לשכות הנישואין, טוענים כי מלבד היציאה מהגבלות הקורונה - העלייה ברישום לנישואין בשנת 2021 נזקפת גם לכך שהשירות הפך לנגיש וידידותי. כחלק מאתגרי הקורונה נדרשו המועצות הדתיות למצוא תחליף טכנולוגי לשירות הפרונטלי וכתוצאה מכך ניתן לבצע באופן מקוון חלק מפעולות הרישום מבלי להגיע פיזית ללשכת הנישואין. תרומה נוספת לרישום המוגבר נזקפת לזכות החוק לפתיחת אזורי רישום, שהגביר את התחרות בין לשכות הנישואין. מודל פתיחת אזורי הרישום בנישואין העותק לחוק הכשרות החדש דבר שיבטיח את התחרות ויגביר את התחרות.

יו"ר חבר המועצות הדתיות, מר שלמה תנעמי אמר: "הנתונים מדברים בעד עצמם ומציגים את האמון הציבורי הרב לו זוכות המועצות הדתיות. התודה והברכה מגיעים לעובדי ועובדות המועצות הדתיות ורשמי הנישואין שמקבלים את הציבור במאור פנים ומעניקים שירות איכותי ומקצועי".

איפה נרשמו הכי הרבה?

מפילוח הנתונים עולה כי העיר תל אביב יפו מובילה ברישום הנישואין והיא עומדת על 2,578 זוגות שבחרו להירשם בלשכת הנישואין במועצה הדתית תל אביב, אחריה ירושלים עם 2,022 זוגות, אשדוד עם 1,377 זוגות, המועצה האזורית חוף השרון 1,138 זוגות, חולון עם 1,071 זוגות ונתניה עם 1,012 זוגות. ארגון רבני צהר המפעיל לשכת נישואין דיווח על 2,490 זוגות, ובד"ץ העדה החרדית דיווח על 1,550 זוגות.

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שמעון (מוני) מעתוק הגיב לנתונים: "המספרים מלמדים על עלייה בנרשמים לנישואין. לשכות הנישואין מציעות רישום נישואין מהיר, נוח, מותאם ונגיש והציבור נותן אמון. נתונים אלו מתכתבים עם הדירוג הגבוה של רשות התקשוב שבדקה את איכות השירות במועצות הדתיות והעניקה להם ציון גבוה מכלל משרדי הממשלה. חוק פתיחת אזורי הרישום מוכיח את עצמו בנישואין והוא יוכיח את עצמו בעזרת ה' גם בנושא הכשרות".

יו"ר המועצה הדתית בתל אביב אלדד מזרחי, אמר: "הנתונים מלמדים על עלייה ברישום הנישואין בכלל המועצות הדתיות, דבר המעיד על שיפור באיכות השירות אותו מקבלים הזוגות שמגיעים לרישום נישואין. לא בכדי רשות התקשוב הממשלתית דרגה את לשכות רישום הנישואין במקום הגבוה מבין משרדי הממשלה ברמת ובאיכות השירות הפרונטלי".