מלחמה באירופה

מי יכול לתווך בין רוסיה לאוקראינה? | הרב שמואל אליהו

"הוא חייב להיות גיבור, אולי הכי גיבור שיש. אדם שלא ישתוק כשהוא רואה עוול ורשע. אדם שלא נושא פנים גם למנהיג הכי חזק בעולם. הוא חייב להיות הכי אמיתי בעולם גם לא לקבל כל עמדה של הצד החלש למרות שהוא זוכה לאהדת ההמונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/22 08:11 כט באדר א'

מי יכול לתווך בין רוסיה לאוקראינה? | הרב שמואל אליהו
הרב אליהו., צילום: אלישמע סנדמן

הרב שמואל אליהו מתייחס היום (ד') למלחמה באירופה בין רוסיה לאוקראינה, מהזווית של השלום. לשאלה מי יכול לתווך בין הניצים, עונה הרב אליהו כי הוא חייב להיות כל כך ישר שלא יהיה לשום צד מהצדדים ספק ששום דבר לא מניע אדם כמוהו מהאמת.

כולם חייבים להיות בטוחים שהשופט שלהם האיש הישר בעולם

"תנסו לחשוב רגע על התכונות של המתווך שיכול לעשות שלום בין רוסיה לאוקראינה. בוודאי תאמרו לעצמכם שהוא חייב להיות חכם מאוד שמבין מה באמת מניע את פוטין, מי הם ומה מניע את האנשים וארגונים שמשפיעים עליו באמת. בלי להבין הוא לא יוכל להתחיל להביא פתרון. בלי שיהיו לו רעיונות יצירתיים הוא לא יוכל להצליח. 

הוא חייב להיות כל כך ישר שלא יהיה לשום צד מהצדדים ספק ששום דבר לא מניע אדם כמוהו מהאמת. הם חייבים להיות בטוחים שרק הצדק מפעילה אותו, ושום חשבון צדדי לא יזיז אותו. סוף סוף דנים פה בחיים של מאות אלפים, דנים פה בגורל של מדינות לדורי דורות. כולם חייבים להיות בטוחים שהשופט שלהם האיש הישר בעולם. 

אדם שמסוגל להדביק אנשים ועמים באמונה שלו

האיש הישר בעולם, וגם האיש האוהב בעולם, אדם שאוהב כל מי שנברא בצלם אלוקים. אדם שמבין את החשיבות של כל אומה לבצע את תפקידה. אדם שמבין את החשיבות של השלום העולמי שבו כל אומה בעולם תורמת את חלקה לעולם הרבה יותר טוב. אדם שמסוגל להדביק אנשים ועמים באמונה שלו. 

הוא חייב להיות גיבור, אולי הכי גיבור שיש. אדם שלא ישתוק כשהוא רואה עוול ורשע. אדם שלא נושא פנים גם למנהיג הכי חזק בעולם. הוא חייב להיות הכי אמיתי בעולם גם לא לקבל כל עמדה של הצד החלש למרות שהוא זוכה לאהדת ההמונים. לא נושא פני דל ולא נושא פני גדול.

עליו אנחנו מתפללים שיבוא

מישהו עם יכולת מיוחדת להריח את הבעיה ולהריח את הפתרון. מישהו עם שאר רוח. כך מתאר אותו ישעיהו. "וְנָחָה עָלָיו רוּחַ ה' רוּחַ חָכְמָה וּבִינָה רוּחַ עֵצָה וּגְבוּרָה רוּחַ דַּעַת וְיִרְאַת ה'. וַהֲרִיחוֹ בְּיִרְאַת ה' וְלֹא לְמַרְאֵה עֵינָיו יִשְׁפּוֹט וְלֹא לְמִשְׁמַע אָזְנָיו יוֹכִיחַ: וְשָׁפַט בְּצֶדֶק דַּלִּים וְהוֹכִיחַ בְּמִישׁוֹר לְעַנְוֵי אָרֶץ וְהִכָּה אֶרֶץ בְּשֵׁבֶט פִּיו וּבְרוּחַ שְׂפָתָיו יָמִית רָשָׁע: וְהָיָה צֶדֶק אֵזוֹר מָתְנָיו וְהָאֱמוּנָה אֵזוֹר חֲלָצָיו". (ישעיהו יא). 

לאדם כזה שומעים ומקבלים. אדם כזה יכול להביא שלום לעולם. "וְשָׁפַט֙ בֵּ֣ין הַגּוֹיִ֔ם וְהוֹכִ֖יחַ לְעַמִּ֣ים רַבִּ֑ים וְכִתְּת֨וּ חַרְבוֹתָ֜ם לְאִתִּ֗ים וַחֲנִיתֽוֹתֵיהֶם֙ לְמַזְמֵר֔וֹת לֹא־יִשָּׂ֨א ג֤וֹי אֶל־גּוֹי֙ חֶ֔רֶב וְלֹא־יִלְמְד֥וּ ע֖וֹד מִלְחָמָֽה". (ישעיהו ב). עליו אנחנו מתפללים שיבוא".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן