היום ה-4 קייב מוקפת כוחות רוסיים. ראש העיר: "נכון לעכשיו אנחנו מכותרים"

קייב תקיים מו"מ להפסקת אש עם נציגים רוסים, הנשיא האוקראיני לא אופטימי: "בואו ננסה". החי"ר הרוסי מקיף את הבירה האוקראינית | האיחוד האירופי סגר את השמיים: מטוסים רוסיים לא יוכלו לנחות, להמריא או לחלוף בטריטוריה של אחת מ-27 מדינות האיחוד

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/02/22 22:20 כו באדר א'

קייב מוקפת כוחות רוסיים. ראש העיר: "נכון לעכשיו אנחנו מכותרים"
צבא רוסיה, ארכיון, צילום: shutterstock

הצבא הרוסי עדיין לא הצליח להשיג שליטה על הבירה האוקראינית קייב ועל העיר חרקוב, אך למרות המו"מ בין המדינות, קייב מוקפת הערב (א') בכוחות רוסיים שסוגרים עליה. סגן שר ההגנה של אוקראינה עדכן כי כ-4,300 חיילם רוסים נהרגו ו-146 טנקים הושמדו מאז החלה המלחמה ביום חמישי שעבר. 

על פי תמונות הלווין של חברת MAXAR, כוחות גדולים של חיל הרגלים הרוסי מתקדמים לכיוון עיר הבירה ומרוחקים כ-64 ק"מ ממנה. עוד דווח כי הערב נשמעו אזעקות בעיר. ויטלי קאליצ'קו, ראש העיר, הודיע כי העיר מכותרת מכל כיוון, וכי אין בידם אפשרות לפנות תושבים. בשיחה עם סוכנות הידיעות האמריקאית AP, אמר: "כל הדרכים חסומות, נכון לעכשיו אנחנו מכותרים".

משרד הבריאות של אוקראינה פרסם הערב כי בארבעת ימי המלחמה הראשונים נהרגו 352 בני אדם, מתוכם 14 ילדים. פצועים: 1,686 אנשים, מתוכם 116 ילדים.

זלנסקי: "לא מאמין שהשיחות עם רוסיה יניבו תוצאות"

ברקע הקרבות בערים הגדולות שלה, אוקראינה הודיעה מוקדם יותר כי תקיים עם רוסיה מגעים להפסקת אש, ללא תנאים מקדימים. למרות התקווה הקלה שעוררה ההכרזה על המו"מ, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הצהיר הערב כי הוא "לא מאמין שהשיחות עם רוסיה יניבו תוצאות - אבל בואו ננסה".

תחילה הציעה מוסקבה שהשיחות יתקיימו בבלארוס, אך קייב סירבה להצעה שכן בלארוס אינה מדינה נייטרלית - רוסיה פלשה לאוקראינה גם משטח בלארוס. לדברי נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, ההחלטה התקבלה בתום שיחה בינו לנשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו.

צפו בזלנסקי מסרב להצעת המו"מ הראשונה:

במהלך היום הרביעי למלחמה הודיעו מספר מדינות באירופה על סגירת המרחב האווירי שלהן בפני חברות תעופה רוסיות. הערב המאבק מחריף עם הודעת האיחוד האירופי כי המרחב האווירי שלו ייסגר גם כן בפני מטוסים רוסיים. נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין אמרה הערב, כי כלל המטוסים הרוסיים, כולל מטוסים פרטים של אוליגרכים, לא יוכלו לנחות, להמריא ולחלוף בטריטוריה של אחת מ-27 מדינות האיחוד. 

נשיאת האיחוד הוסיפה כי כי בקרוב יוטלו סנקציות גם על אלכסנדר לוקשנקו, הרודן של בלארוס,  בשל התמיכה שהוא מספק לפוטין במלחמה נגד אוקראינה. בנוסף היא אמרה כי לראשונה, האיחוד האירופי יממן רכישה ומסירה של נשק וציוד לאוקראינה. בנוסף לכך, אמרה כי האיחוד יגביר את הסנקציות נגד הקרמלין.

דיווח ה-CNN:

מוקדם יותר שגרירת ארצות הברית לאו"ם לינדה תומאס-גרינפילד, התייחסה להוראה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין להעמיד את כוחות ההרתעה הגרעיניים של רוסיה בכוננות גבוהה, וטענה כי מדובר בהסלמה שאינה מתקבלת על הדעת. בריאיון ל-CNN אמרה שארצות הברית שוקלת סנקציות כבדות יותר נגד מוסקבה.

מספר גורמים במשרד הפנים האוקראיני הודיעו הבוקר כי כוחות הצבא הרוסי נכנסו לעיר חרקוב שבצפון-מזרח המדינה. בשעות הצהריים נטען שהעיר תחת שליטה אוקראינית מלאה, ושהיא "מתנקה לחלוטין מהאויב". בקייב נשמעו היום אזעקות ומשרד ההגנה הרוסי טען שכוחות הצבא הרוסי מכתרים שתי ערים בדרום אוקראינה.

(טנק רוסי עולה באש)

 

 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן