הרב הראשי של קייב: ישראלים רבים בורחים מאוקראינה

מודיעין אמריקני שמעריך כי השבוע תתבצע פלישה רוסית לאוקראינה זורע פאניקה בכל המדינה, הרב הראשי של קייב יונתן מרקוביץ' בראיון "להערכתי כיום נמצאים בקייב עשרות בודדות של ישראלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/22 12:19 יג באדר א'

הרב הראשי של קייב: ישראלים רבים בורחים מאוקראינה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, צילום: shutterstock

העולם כולו נושא עיניים אל אוקראינה בשל ההערכות המתגברות כי השבוע תתבצע פלישה של צבא רוסיה, באוקראינה כבר התחילו לאגור אוכל, ואין כמעט אנשים שיכולים לצאת משם ולא עושים זאת. על פי הערכות של המודיעין האמריקני, כוחות צבא אדירים של רוסיה נמצאים בגבול, הרב הראשי של קייב מספר על מצב היהודים בעיר.

בראיון ל-103FM אמר הרב הראשי של קייב יונתן מרקוביץ' כי למרות ההפחדות הרבות סביב הפלישה "הממשל משתדל להרגיע את התושבים, לא להכניס אותם לפאניקה. פשוט כדי שלא יהיה לחץ גדול והיסטריה. הכול עובד רגיל. המצב הכלכלי פה הפך להיות מאוד קשה כיוון שהרוסים לוחצים מאוד, והמשקיעים ברחו".

"לניצולי השואה הכי קשה"

עוד סיפר הרב על ההתמודדות נוספת שיש לקהילה היהודית והיא עם ניצולי השואה המתגוררים באזור: "אלה אנשים שלדעתי הכי קשה להם להתמודד עם כל מה שקורה היום כיוון שהם זוכרים את תקופת המלחמה בצורה הכי חיה שיכולה להיות, הם עברו אותה, הם עברו את המצב הבעייתי של מלחמה שאין מה לאכול ולשתות. הם בהיסטריה גמורה. הם מאוד מפחדים, זו אוכלוסייה שבהכי הרבה פאניקה".

בנוסף, עדכן הרב מרקוביץ' שישראלים רבים ששהו במקום חזרו לישראל אחרי שפורסמה אזהרת המסע על אוקראינה: "כמעט רוב הישראלים יצאו. לאו דווקא בשבוע האחרון, חלקם יצאו קודם וחלק אחר יצא כמובן בטיסות שהיו אתמול כיום נמצאים בקייב עשרות בודדים של ישראלים".

אמש (א') קיים שר התפוצות נחמן שי שיחת זום עם ראשי "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה", 
השר שי ביקש לשמוע את הצרכים של הקהילה היהודית באוקראינה והדגיש את מחויבותה של מדינת ישראל ליהודים הרבים המתגוררים בה.  הרבנים סיפרו לו כי החליטו, בשיחת זום שקיימו אמש כל רבני הערים ושלוחי חב"ד, להישאר באוקראינה. הם אמרו כי לא יעזבו את בני קהילותיהם בשעה קשה זו וסיפרו על תגבור מערך המתנדבים שלהם.


(ברוסיה נערכים לפלישה).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן