"זה סיפור דרמטי במיוחד": ברק רביד על ההודעה החריגה של זלנסקי

הכתב המדיני של חדשות 13 מתייחס להודעה אותה העביר נשיא אוקראינה למנהיגי האיחוד האירופי: "זו אולי הפעם האחרונה שתראו אותי בחיים", ואומר כי "מיום שישי הקו של זלנסקי השתנה, הוא כבר פחות נואש"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/02/22 16:19 כו באדר א'

"זה סיפור דרמטי במיוחד": ברק רביד על ההודעה החריגה של זלנסקי
זלנסקי, צילום: shutterstock

"זה סיפור דרמטי במיוחד: אתמול בלילה קיים נשיא אוקראינה זלנסקי שיחת וידאו קשה עם מנהיגי האיחוד האירופי. בסיום השיחה הוא אמר להם: 'זו אולי הפעם האחרונה שתראו אותי בחיים'", כך כתב עיתונאי "חדשות 13" ברק רביד בחשבון הטוויטר שלו ביום שישי האחרון. רביד שוחח היום (א' ב-103FM על הדברים, ואמר שהופתע התפוצה הרחבה לה זכה הציטוט של זלנסקי.  

 "זה די מדהים איך בעולם של הרשתות החברתיות אתם לא יודעים איזו ידיעה תתפוס ואיזו לא ועד כמה היא תתפוס. הידיעה הזאת הגיעה אתמול בלילה ל-15 מיליון צפיות. האירוע שעליו אנחנו מדברים התרחש ביום חמישי בלילה, כאשר האוקראינים מרגישים שהמאמץ הרוסי להגיע לקייב הוא כנראה עניין של שעות. ולדימיר זלנסקי עלה לשיחת וידאו עם מנהיגי האיחוד האירופי בזום ובסיום השיחה אמר 'חברים זו אולי הפעם האחרונה שתראו אותי בחיים'". 

הכתב המדיני של חדשות 13 נשאל האם השיחה השפיעה על מנהיגי האיחוד: "יום אחרי, סיפרה ראש ממשלת שבדיה שהם היו בהלם. כלומר, יודעים שיש מלחמה והרוסים פולשים אבל אתה לא מבין את זה עד שהמנהיג של אותה מדינה אומר 'אני הולך למות'. צריך להגיד מצד שני שהדבר הזה, המסר של זלנסקי באותה ישיבה מתחבר לקו האוקראיני. דפי המסרים של האוקראינים בימים האחרונים נועדו להגביר את הלחץ על רוסיה ואת הסיוע של מדינות המערב ולזכותו -זה עובד. מיום שישי הקו של זלנסקי השתנה, הוא כבר פחות נואש".

בסיום הריאיון התייחס רביד לדבריו של נשיא אוקראינה כי "הוא המטרה של פוטין": "הוא צודק. מה קרה מאז השיחה ביום חמישי? קרו דברים מדהימים שלא קרו 70 שנה. ממשלת גרמניה, שבחוק הגרמני אסור להעביר נשק לאזורי עימות - החוק הזה שונה, הפרלמנט אישר חריגה מהחוק של אספקת נשק מגרמניה ישירות לאוקראינה. האמריקאים אישרו 600 מיליון דולר לסיוע צבאי לאוקראינה בנשק".