מלחמה באירופה הנשיא זלנסקי מודה: "יש לנו אבדות רבות"

הצבא הרוסי ממשיך בהתקפה על הערים באוקראינה, ונשיא המדינה מבקש סיוע מהעולם:"אם לא תעזרו לנו היום, המלחמה תדפוק אצלכם מחר" | מנגד, פוטין מתרץ: "לא הותירו לנו כל ברירה לנהוג בדרכים אחרות" | עוצר לילי הוכרז בקייב ומשרד ההגנה הרוסי מעדכן: השגנו את כל המטרות להיום

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 24/02/22 18:59 כג באדר א'

הנשיא זלנסקי מודה: "יש לנו אבדות רבות"
חיילים אוקראינים, צילום: shutterstock

מלחמה באירופה: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על "מבצע צבאי מיוחד" הבוקר (ה') כאשר צבאו פתח בשורת הפצצות על מספר יעדים ברחבי המדינה. "החלטתי לצאת למבצע צבאי מיוחד", הכריז פוטין, והסביר מדוע: "להגן על האנשים שבמשך שמונה השנים האחרונות ניתנים לניצול ורצח עם מהצד של הממשל בקייב". 

לאחר הדיווחים במהלך היום על חילופי אש ופלישת טנקים רוסים לערי אוקראינה, נשיא המדינה וולודימיר זלנסקי פנה בנאומו למנהיגי העולם ואמר: "אם לא תעזרו לנו היום, המלחמה תדפוק אצלכם מחר". עוד סיפר כי "כוחותינו מקריבים את חייהם כדי למנוע חזרה של הטרגדיה של האסון הגרעיני מ-1986. יש לנו אבדות רבות. כלי טיס ורכבים משוריינים שלנו הושמדו". הכוחות הרוסים המשיכו בפלישה, ועל פי דיווחים הצליחו להשתלט על תחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל. משרד ההגנה הרוסי מעדכן כי הכוחות השיגו את כל המטרות שנקבעו להיום. משרד הבריאות האוקראיני הודיע כי 57 בני אדם נהרגו ו-169 נוספים נפצעו.

הנשיא זלנסקי

הנשיא זלנסקי צילום: shutterstock

מנגד, משרד ההגנה הרוסי מעדכן כי התקיפות בוצעו נגד יעדים צבאיים בלבד, והושמדו סוללות טילי קרקע-אוויר. הנשיא הרוסי פוטין הבהיר כי בשלב הזה מדינתו פועלת באופן אקטיבי. "מה שקורה עכשיו הוא הכרחי ולא הותירו לנו כל ברירה לנהוג בדרכים אחרות". מדינות המערב לא זזו במילימטר מעמדותיהם במהלך המשא ומתן עם הפדרציה הרוסית בנוגע לביטחון אירופה. רוסיה מוכנה להשלכות מבחינת העיצומים הכלכליים"

עוצר בקייב ומקלט בתחנות המטרו 

https://twitter.com/ntvru/status/1496865696562786306

בקייב הודיעו על עוצר בבירה, שיכנס לתוקף החל מהשעה 22:00 בלילה עד למחרת בשעות הבוקר. עוצר שמשמעותו השבתת התחבורה הציבורית, כאשר תחנות המטרו ישמשו כמקלטים מפני התקפות אוויריות. 

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס לפלישה הרוסית ובטקס סיום קורס קצינים קרביים שנערך במחנה "לסקוב", בה"ד 1, אמר: "אלה רגעים קשים וטראגיים, וליבנו עם אזרחי אוקראינה שנקלעו למצב הזה ללא עוול בכפם. ישראל תירתם להושיט יד בכל סיוע הומניטארי שיידרש. יש לנו את היכולת, ואנחנו למודי ניסיון בכך". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן