מלחמה משלחת רוסית הגיעה לבלארוס, זלנסקי: "מוכנים לשיחות אמיתיות, לא לאולטימטומים"

היום הרביעי ללחימה בין רוסיה לאוקראינה נמשך, והקרמלין הודיע כי משלחת רוסית הגיעה לבלארוס וכי הם מוכנים לשיחות. בקייב ישנה התנגדות לשיחות בבלארוסף שנחשבת כבעלת ברית של רוסיה | במערב הודיעו על סנקציות חריפות נגד בנקים רוסים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/22 10:03 כו באדר א'

משלחת רוסית הגיעה לבלארוס, זלנסקי: "מוכנים לשיחות אמיתיות, לא לאולטימטומים"
זלנסקי, צילום: shutterstock

 

היום הרביעי ללחימה: הקרמלין הודיע כי משלחת רוסית הגיעה לבלארוס ומוכנה לקיום משא ומתן מול אוקראינה. זלנסקי אמר כי הדבר היה מתאפשר אם רוסיה לא הייתה תוקפת את אוקראינה משטח בלארוס. היחסים בין אוקראינה לבלארוס מתוחים מפני שבלארוס נחשבת כבעלת ברית קרובה של רוסיה, והפלישה לאוקראינה הייתה גם משטחה.

בתוך כך, משרד הפנים של אוקראינה עדכן כי היום (א') כוחות רוסיים נכנסו לעיר חרקוב. מוקדם יותר לשכתו של נשיא אוקראינה עדכנה כי כוחות רוסיים פוצצו צינור גז בעיר, השנייה בגודלה במדינה. בנוסף, טיל פגע במחסן נפט בעיר שסמוכה לבירת אוקראינה ואש גדולה פרצה במקום. בית חולים אוקראיני עדכן אמש (ש') כי ילד בן 6 נהרג בחילופי אש כבדים במערב קייב.

הלילה הוחלט בארה"ב, באיחוד האירופי ובמדינות נוספות במערב כי רוסיה תנותק באופן חלקי ממערכת העברת הכספים העולמית SWIFT. "נבטיח ביחד שהמלחמה הזו תהיה כישלון אסטרטגי של פוטין, אנו נחושים להמשיך להטיל על רוסיה עלויות שיבודדו אותה עוד יותר מהמערכת הפיננסית הבינלאומית ומהכלכלות שלנו. אנו ניישם את הצעדים הללו בימים הקרובים".

האוקראינים דרשו את חסימת רוסיה מהמערכת מאז שהחלה הלחימה, ולצד מדינות רבות שתמכו בדרישה היו כמה מתנגדות בהן גרמניה. לאחר ההודעה, מערכת התשלומים הבין-לאומית סוויפט מסרה כי היא מתכוונת ליישם את הסנקציות שהטילו מדינות המערב נגד בנקים רוסים בימים הקרובים.. "אנו בקשר עם הרשויות האירופיות כדי להבין את הפרטים של הגופים שיהיו כפופים לצעדים החדשים ואנו מתכוננים לציית להנחיות משפטיות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן