מלחמה באירופה זלנסקי מבטיח:"נילחם עד שנשחרר את המדינה"

צוות השגרירות הישראלית שנמצא בעיר לבוב במערב אוקראינה יעבור לישון בצד הפולני של הגבול | גורם אמריקאי: ברוסיה מתוסכלים מקצב התקדמות הלחימה | שגריר ישראל המיועד יצא לתפקידו בפולין

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/02/22 18:56 כה באדר א'

זלנסקי מבטיח:"נילחם עד שנשחרר את המדינה"
אימון של הצבא האוקראיני, ארכיון, צילום: shutterstock

המלחמה באירופה שהחלה עם פלישת רוסיה לאוקראינה הגיעה ליומה השלישי, ובתוך כך גורמים אמריקאים טוענים כי ברוסיה מתוסכלים מקצב ההתקדמות של הפלישה, "אנחנו יודעים שהם לא רשמו את ההתקדמות שהם רצו לעשות, במיוחד בצפון", כך על פי דיווח של רויטרס. נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, יצא בשעות הערב בהצהרה לאומה ואמר: "נילחם עד שנשחרר את המדינה, הנחישות של העם האוקראיני שיבשה את התוכניות של רוסיה לכיבוש אוקראינה". 

שר החוץ יאיר לפיד הנחה את צוות השגרירות הישראלית שנמצא בעיר לבוב במערב אוקראינה לעבור ללינה בצד הפולני של הגבול. צוות השגרירות יעבור מדי יום את הגבול לאוקראינה על מנת להמשיך בעבודתם הדיפלומטית ולסייע לאזרחי ישראל לצאת מאוקראינה. ההחלטה התקבלה בהערכת המצב שהתקיימה הבוקר (שבת) במשרד החוץ והתייחסה להיבטים שונים ובראשם המצב בשטח, ביטחון שליחיה של מדינת ישראל והמשך השירות לאזרחי ישראל.

(צילום אווירי של תחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל שנכבשה על ידי הצבא הרוסי) 

לאחר המתקפה הראשונית של רוסיה והתקדמותה לבירה קייב, הודיע הנשיא האוקראיני, ולדימיר זלנסקי, כי העוצר הוארך עד ליום שני הקרוב וכך גם הטווחים בהם מותר להסתובב ברחובות, כך שחל איסור לצאת מ-17:00 בערב ועד ל-08:00 בבוקר למחרת. 

בתוך כך, ברוסיה מדווחים כי אתרים ממשלתיים הפסיקו לעבוד, כאשר אתר הקרמלין ואתר משרד ההגנה של המדינה נפלו. אמנם טרם הובהרה הסיבה הרשמית לנפילת האתרים, אולם גורמים טוענים כי מדובר במתקפת סייבר על רוסיה. עוד עולה מדיווח של משרד ההגנה הרוסי כי הכוחות הצבאיים באוקראינה קיבלו הנחייה לחדש את ההתקפה מכל הכיוונים. 

שגריר ישראל המיועד יצא לתפקידו בפולין

שגריר ישראל המיועד לפולין, ד"ר יעקב לבנה, יצא לוורשה. "קיבלתי את ההחלטה בחיתוך המצב במשרד החוץ במטרה לקדם את הסיוע לאזרחים ישראלים החוצים את הגבול מאוקראינה לפולין ולנוכח חשיבות האירועים והמקום המרכזי, שפולין ממלאת בהם", כך לפיד. 

"מתחילת המשבר באוקראינה פעלה שגרירות ישראל בוורשה בראשות הממונה טל יעלון בשיתוף פעולה פורה עם הרשויות הפולניות במאמץ הסיוע לישראלים היוצאים מאוקראינה ואנו מבקשים להביע את תודתנו לרשויות הפולניות על סיוען זה".