מלחמה באירופה

דובר צה"ל לשעבר: נתניהו צריך לתווך בין אוקראינה לרוסיה

לאחר הבקשה של זלנסקי מבנט לתווך במשא ומתן, רונן מנליס, מי ששימש כדובר צה"ל וכמנכ"ל משרד לתכנון אסטרטגי, מפתיע ואומר כי בנימין נתניהו הוא זה שצריך לתווך בין אוקראינה לרוסיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/22 08:26 כו באדר א'

דובר צה"ל לשעבר: נתניהו צריך לתווך בין אוקראינה לרוסיה
פוטין ונתניהו, צילום: Kobi Gideon / GPO

בצל הלחימה הנמשכת בין רוסיה לאוקראינה, שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק אמר כי הנשיא וולודימיר זלנסקי ביקש מראש ממשלת ישראל נפתלי בנט לסייע במו"מ בין רוסיה לאוקראינה. "הנשיא שלנו מאמין שישראל היא המדינה הדמוקרטית היחידה שיש לה יחסים טובים גם עם רוסיה וגם עם אוקראינה, ואפשר להשתמש בה כדי שתסייע", אמר קורניצ'וק.

לאחר ההודעה הזו, התארח רונן מנליס באולפן כאן 11 ואמר כי נתניהו הוא האיש הנכון למשימה הזו. "ראיתי את האופן בו מתקבל נתניהו על ידי פוטין. ראוי שממשלת ישראל תקרא לנתניהו ותגיד לו שירים טלפון, לא בטוח שהמעמד של שר החוץ וראש הממשלה הנוכחיים נצבר למעמדו של ראש הממשלה לשעבר".

מנליס אומר כי "אסור לפסול את האפשרות על הסף", וכי "אחר כך יהיה זמן לריב". דובר צה"ל לשעבר חידד כי הבקשה של זלנסקי מצביעה על המעמד המיוחד של ישראל בעולם וכי זהו דבר שיכול לשמור על האינטרס הישראלי. "יש חשיבות ליום שאחרי וחשיבות לאינטרס הלאומי". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן