דודי אמסלם על נתניהו: "חשבתי שהוא פוגע בכבוד של המחנה הלאומי"

יו"ר האופוזיציה התנער מדבריו של חברו למפלגה נגד נשיאת בית המשפט העליון, ועל כך מגיב חבר הכנסת מהליכוד, "אני גדלתי בליכוד, עוד לפני נתניהו". עוד הוסיף כי יש צורך במזרחים וחרדים בבית המשפט כי "יהודי ספרדי הוא אדם לרוב יותר מסורתי"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 23/02/22 09:00 כב באדר א'

דודי אמסלם על נתניהו: "חשבתי שהוא פוגע בכבוד של המחנה הלאומי"
שר התקשורת החדש, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

שבוע חלף מאז המכתב של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, אל  חבר הכנסת דודי אמסלם מהליכוד. מכתב בו השיבה לטענותיו שנאמרו מעל דוכן הכנסת על בית המשפט כאשר אמרה כי היא "תוהה מנין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל-כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר".

בראיון שהעניק הבוקר לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב', הסביר חבר הכנסת אמסלם את טענותיו כלפי בית המשפט העליון ואמר כי הוא קושר את פעילות בית המשפט להרס כל דבר יהודי במדינת ישראל. לדבריו, יש צורך ביותר מזרחים וחרדים במוסד המשפטי, זאת כיוון שיהודי ספרדי "הוא אדם לרוב יותר מסורתי, ולכן הוא יטמיע בפסיקות שלו את מסורת ישראל. אם היו אנשים עם מסורת ישראל לא הייתה פסיקה שמאשרת להכניס חמץ בפסח". עוד הדגיש, "אני לא מדבר על המוצא, אלא על המאפיינים. הספרדים יותר מחוברים למסורת, יש לנו תרבות משלנו וזה מה שחשוב". 

"הליכוד היא המפלגה הדמוקרטית היחידה והחברים שלה אומרים מה שהם חושבים"

כזכור, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיב על חילופי האש בין חיות לאמסלם. "שוחחתי כעת עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ואמרתי לה שדבריו של חבר הכנסת דודי אמסלם אינם מקובלים עלי, אינם משקפים את עמדתי ונאמרו שלא בידיעתי", אמר אז. 

על כך אמר אמסלם, "אני רואה את זה לא תקין בלשון המעטה, לא נעלבתי באישי אבל חשבתי שהוא פוגע בכבוד של המחנה הלאומי". יחד עם זאת, הדגיש אמסלם כי "אני אוהב אותו ומחזיק ממנו, זה בסדר לחלוק עלי. נתניהו הוא המנהיג שלי. החברים שהולכים איתנו לא תמיד רואים עין בעין. תפיסות עולם משתנות לפי מציאות החיים. אני גדלתי בליכוד, עוד לפני נתניהו". 

"הליכוד היא המפלגה הדמוקרטית היחידה והחברים שלה אומרים מה שהם חושבים. אתה ודאי לא מעלה בדעתך שמישהו אצל לפיד יגיד דברים כאלה לראש המפלגה שלו. אמרתי לראש הממשלה שזה בסדר לחשוב עלי בסגנון כזה או אחר, ויש לנו הרבה דברים שמחברים בינינו, כמו למשל ,היכולות המדיניות שלו והשיטות הלאומיות". 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן