אסתר חיות נגד דודי אמסלם: "תוהה מנין כל הרעל והשנאה"

נשיאת בית המשפט העליון השיבה לחבר הכנסת מהליכוד, לאחר שהאשים אותה בגזענות: "בהחלט נהנית לשתות לפעמים כוסית של ערק טוב" | אמסלם הגיב: "אם היית אישה הגונה היית מציעה לוועדה לבחירת שופטים שיהיו קצת שופטים ספרדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/22 09:56 טז באדר א'

אסתר חיות נגד דודי אמסלם: "תוהה מנין כל הרעל והשנאה"
אסתר חיות, צילום: פלאש 90

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, שיגרה הבוקר (ה') מכתב לחבר הכנסת דודי אמסלם מהליכוד, ובו הגיבה לדבריו אשר נאמרו אתמול מעל דוכן הכנסת, "תוהה מנין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל-כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר". 

"שמעתי אתמול בצער את דברי הבלע שהשמעת מעל דוכן הכנסת כלפיי וכלפי חבריי השופטים ולא בפעם הראשונה. רציתי לומר לך דוד אמסלם – במעברה שבה נולדתי ובשיכון הצפוף שבו גדלתי היו  הרבה אמסלמים, מכלופים, ביטנים ועורקבים לצד מוסקוביצ'ים, הרשקוביצים ורביצים. וכן – אני בהחלט נהנית לשתות לפעמים כוסית של ערק טוב עם המשפחה והחברים, אבל אין לזה שום קשר לפסקי הדין שאני כותבת וכותבים חבריי. אלה נכתבים בדעה צלולה לחלוטין על פי הדין, וכמיטב היכולת והידע המשפטיים שלנו – רק זה". 

אמסלם: אל תחשבי שאנחנו אהבלים

המכתב מגיע בעקבות תלונתו של אמסלם, אשר טען כי היא לא קיבלה את העתירה שהגיש, "מתי לא קיבלתם עתירה של הג'ינג'ים. אל תחשבי שאנחנו אהבלים, במקום לכתוב קשקושי שטויות שאת עצמך לא מבינה, תכתבי מר אמסלם אני לא סובלת אותך, לא סובלת את האמסלמים ולא המכלופים ולא אתן לכם סיוע למה זה שלנו". 

חיות תיארה את ילדותה במעברה

במכתבה תיארה חיות את ילדותה במעברה, "כילדים, שיחקנו יחד בשכונה ולמדנו יחד בכיתה, והחברות שצמחה בינינו כילדים חיה ונושמת עד היום, כי בחרנו באהבת אדם ובכבוד לזולת. ככה חינכה אותי סבתי המנוחה שגידלה אותי ואלה הערכים שהולכים איתי לאורך כל הדרך". 


להורדת הקובץ

חבר הכנסת אמסלם הגיב למכתב, ובראיון שהעניק לרדיו גלי ישראל, אמר: "אני מופתע מהמכתב כי בדרך כלל שופטים לא עונים לאנשי ציבור. חלק מהגזענים שאני פוגש אומרים לי ׳הבת שלי התחתנה עם מזרחי׳. גברת חיות: אם היית אישה הגונה היית מציעה לוועדה לבחירת שופטים שיהיו קצת שופטים ספרדים".