מאסטר שף תשודר? פנייה ליועמ"ש נגד השתתפות אמסלם ושאשא-ביטון בתכנית

הערב מתוכננת לעלות עונת ה-VIP של תכנית הבישול מאסטר שף בערוץ 12. בין היתר השתתפו בתכנית חברי הכנסת יפעת שאשא ביטון ודודי אמסלם. עמותת הצלחה שיגרה מכתב ליועמ"ש בו היא מבקשת לעצור את השידור

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/22 12:55 ה באדר א'

מאסטר שף תשודר? פנייה ליועמ"ש נגד השתתפות אמסלם ושאשא-ביטון בתכנית
יפעת שאשא ביטון, צילום: צילמוסך קשת 12

תוכנית הריאליטי של קשת 12 תחזור היום (א') לעונת VIP נוספת, כאשר גם הפעם המשתתפים מתחרים ביניהם, במסגרת משימות בישול, על התואר "המאסטר השף של ישראל". מאסטר שף אף זכתה בשני פרסי "תוכנית המציאות הטובה ביותר" לשנים 2015 ו-2017 בטקס פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה.

שני משתתפים מהכנסת יהיו בעונה הזו: שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון מספרת איך התחילה לבשל כשהתחתנה, ופוליטיקאי נוסף שמופיע הוא דודי אמסלם מהליכוד. עוד משתתפים: אקי אבני, ליהיא לפיד, חנה לסלאו, לאה שנירר, אברהם טל, שמעון בוסקילה, אלברט אסכולה, עינב בובליל, אלכס חזנוב, קובי עוז, רוסלנה רודינה ומשה פרץ.

השתתפותם של שאשא-ביטון ואמסלם מעוררת מחלוקת: בעמותת הצלחה שלחו מכתב ליועמ"ש ומבקשים ממנו למסור אם אמסלם ושאשא-ביטון קיבלו אישור להשתתף בתוכנית הריאליטי של קשת, המיועדת לשידור מחר בערב, ומאחר שלטענת העמותה אין לתת אישור כזה בכל מקרה, היא מבקשת לעצור את שידור התוכנית.

הנושא שבמחלוקת הוא קידומם של מוצרים עם היבט מסחרי. תוכניות ריאליטי משמשות כבימה לקידום מסחרי של מוצרים ושירותים שונים, והשתתפות של חברי כנסת בהן לא ברורות בחוק. במכתב נכתב כי "עולה החשש כי עצם הכהונה עצמה עולה כדי הגדרת תמורה אחרת, בשים לב לאופי התכנית, ערוץ השידור (ערוץ הברודקאסט המוביל והנצפה בישראל) והעובדה שמדובר בתכנית המשלבת אלמנטים מסחריים".