מפלה שלישית לקואליציה: גם הצעת החוק של פינדרוס עברה

החרם של סיעת רע"מ על ההצבעות במליאה כבר נותן את אותותיו, כאשר הקואליציה רשמה הערב (ג) הפסד שלישי, כאשר מוקדם יותר החוק של מרגי ואזולאי מש"ס עברו, ולאחר מכן גם החוקים של ישראל אייכלר ופינדרוס

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/22 19:04 טו באדר א'

מפלה שלישית לקואליציה: גם הצעת החוק של פינדרוס עברה
יצחק פינדרוס, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

חברי סיעת רע"מ מחרימים את ההצבעות במליאת הכנסת בתגובה להחלטת ועדת השרים לענייני חקיקה שלא לאשר את החוק שהעלו חברי הסיעה ונועד לתת הנחות במס לפזורות הלא חוקיות בנגב. ההחרמה גורמת לכאב ראש גדול בקואליציה שנמצאת היום בפיגור מספרי לאור ההחרמה של רע"צ, בקואליציה החליטו שלא לעלות להצבעה חוקים קריטיים שלהם כדי להימנע מהפסד.  בעקבות ההתפתחות, באופוזיציה הכריזו על גיוס מלא בניסיון לרשום הישגים על חשבון הכאוס בקואליציה. ובינתיים הם רושמים הישג שלישי היום. 

אושר בטרומית החוק של חבר הכנסת פינדרוס - יוכרו הוצאות עבודה במסגרת עבודה מהבית

כאשר בטרומית אושר היום (ג) החוק שהציע חבר הכנסת פינדרוס, שיכיר בהוצאות עבודה מהבית בתקופת התפשטות נגיף הקורונה החדש.  החוק שעבר הוא השלישי במספר שעובר היום בניגוד לעמדת הממשלה.

מוקדם יותר , מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לתיקון פקודת מס הכנסה (הכרה בהוצאות עבודה מהבית בתקופת התפשטות נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה), התשפ"א-2021 של חבר הכנסת יצחק פינדרוס. למרות עמדת הממשלה שהתנגדה להצעה, 13 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 12 שהתנגדו. הצעה דומה של ח"כ עופר כסיף נדחתה ברוב של 15 תומכים מול 17 מתנגדים. 

מוצע לקבוע כי מעסיק יוכל לשלם לעובד בגין הוצאות בית עודפות שנגרמו לו עקב עבודה מהבית, בתקופת התפשטות נגיף הקורונה החדש, מבלי שינוכה מס מהתשלום הנוסף. כמו כן, מוצע להסמיך את שר האוצר, באישור ועדת הכספים, לקבוע הוראות לעניין זה וכן לקבוע את תקרת התשלום המותר בניכוי בגין הוצאות עבודה מהבית.

בדברי ההסבר נכתב: "בעקבות התפרצות נגיף הקורונה החדש, הטילה ממשלת ישראל שורת הגבלות על מקומות העבודה, בין היתר, צמצום מספר העובדים במקום העבודה והוראה למעסיקים להעביר עובדים לעבודה מהבית.

יצוין, כי עוד טרם התפרצות נגיף הקורונה המגמה הייתה לעודד עבודה מהבית, שכן מעבר לעבודה מרחוק מפחית את הגודש בכבישים, את זיהום האוויר, חוסך זמן יקר ומאפשר השתלבות בשוק העבודה למגוון אוכלוסיות בעלות מוגבלות בניידות או תושבי פריפריה. כמו כן, לפי נתוני הלמ"ס, ישראל נמצאת במחצית הנמוכה של מדינות אירופה בשיעור העבודה מהבית והיא מקדימה בעיקר מדינות ממזרח היבשת, טורקיה ויוון."

האופוזיציה העבירה היום עוד שני חוקים 

מוקדם יותר היום עברו  עוד שני חוקים של האופוזיציה, החוק ראשון עבר היום (ד') בקריאה טרומית,  הצעת החוק שתחייב מענה טלפוני אנושי לאזרחים ותיקים,  של חברי הכנסת יעקב מרגי וינון אזולאי מש"ס. למרות התנגדות הממשלה, לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 50 חברי כנסת מול 46 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת הכנסת.

החוק השני שעבר היום הוא החוק של חבר הכנסת ישראל אייכלר . כאשר גם הוא אושר בקריאה בטרומית. 

הצעת חוק שהעלה אייכר, אוסרת גביית תשלום נוסף על פריסת תשלומים בניגוד לעמדת הממשלה, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון - פריסת תשלומים בעסקה מתמשכת), התשפ"א-2021 של חבר הכנסת ישראל אייכלר וקבוצת חברי הכנסת. למרות עמדת הממשלה שהתנגדה להצעה, לאחר הצבעה שמית 49 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 48 שהתנגדו.