פרסום ראשון מתן כהנא מקדם חוק ממשלתי לשינוי המערך הבוחר של הרבנות הראשית

שר הדתות מתן כהנא מצטרף לשינוי דרמטי נוסף ברבנות הראשית, כהנא יגיש הצעת חוק ממשלתית לשינוי המערך הבוחר ברבנות הראשית על מנת להקטין את כוחם של החרדים בגוף הבוחר | ח"כ מקלב לכיפה: לפי הדרישות שלהם הם עצמם יכולים להיות הרבנים הראשיים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/02/22 18:07 טו באדר א'

מתן כהנא מקדם חוק ממשלתי לשינוי המערך הבוחר של הרבנות הראשית
מתן כהנא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המהפכה ביחסי דת ומדינה נמשכת. ביום ראשון הקרוב יעלה לוועדת שרים לענייני חקיקה חוק דרמטי של חבר הכנסת קינלי טור פז מיש עתיד לשינוי ההרכב הבוחר של הרבנים הראשיים, מאחורי הקלעים של החוק, בשבוע האחרון התנהל משא ומתן בין שר הדתות מתן כהנא ללשכת טור-פז, ולחדשות כיפה נודע כי כהנא מתכוון להגיש חוק ממשלתי זהה.

בימינה החליטו לתמול בחוק של טור-פז בוועדת השרים ולהעביר את החוק בקריאה טרומית, לאחר מכן יגבש שר הדתות חוק ממשלתי לשינוי ההרכב הבוחר והחוק של טור -פז ימתין. הצעת החוק הממשלתית צפויה להתפרסם רק במושב הבא, בין היתר משום ששר הדתות מתמקד כעת בקידום חוק הגיור.

ח"כ מקלב: ימינה ויש עתיד מתחרים ביניהם מי יותר הורס את הרבנות

ח"כ אורי מקלב מסר בעקבות הפרסום בכיפה: "התחרות בין יש עתיד לימינה מי יותר רפורמיסט והורס את הרבנות מביאה אותם לריב על הקרדיט, מההריסות של הרבנות הראשית הם עוד רוצים להתפרנס, לפי הדרישות שלהם הם עצמם יכולים להיות הרבנים הראשיים".

"הרבנים הראשיים לא מייצגים את כלל הציבור היהודי"

בדברי בהסבר לחוק שינוי ההרכב הבוחר כתב טור-פז: "בראש הרבנות הראשית עומדים שני הרבניים הראשיים לישראל, ומועצת הרבנות הראשית לישראל שמתווה את מדיניות הרבנות הראשית בסוגיות רבות הנוגעות לשירותי הדת היהודים. לפגיעה במעמד הרבנות הראשית יש קשר הדוק לאופן מינויים. במצב החוקי הקיים, הרבנים הראשיים ומועצת הרבנות הראשית, אינם מייצגים את כלל הציבור היהודי בישראל. האסיפה הבוחרת, שמטרתה להבטיח ייצוג של כלל הציבור, מורכבת בעיקר על ידי נציגים של הרבנות הראשית, כך שבפועל מדובר בגוף ציבורי שבוחר את עצמו על ידי נציגיו בזמן שקולו של הציבור בהליך הבחירה קטן. נוסף על כך, בחוק הקיים אין שום מנגנון שמבטיח ייצוג משמעותי לנשים במסגרת האסיפה הבוחרת ונציגי יישובי יהודי ושומרון אינם חלק מהאסיפה הבוחרת, כך שאין בה ייצוג למפעל ההתיישבות.

משום כך, הצעת חוק זו מבקשת לתקן את חוק הרבנות הראשית, כך שהרכב החברים באסיפה הבוחרת ישקף בצורה הולמת את החברה הישראלית. בהמשך לכך, מוצע להרחיב את תנאי הכשירות להיבחר למועצת הרבנות הראשית, בכדי שזו תוכל לשקף טוב יותר את הציבור היהודי בישראל.

בהמשך לזאת, על מנת למנוע מצב בו רב ראשי נבחר לתפקיד ונדרש לכהן בתפקיד הרגיש והחשוב של ראש הערכאה השיפוטית של הדת היהודית כנשיא בית הדין הרבני הגדול ללא תנאי כשירות בסיסיים, מוצע בהצעת חוק זו לחייב בתנאי הכשירות להיבחר כרב ראשי כהונה כדיין או הצגת תעודת כשירות לכהן כדיין".


(השר לשירותי דת מתן כהנא).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן