מתן כהנא לצד הרב מלמד: "ביזוי תלמידי חכמים וחילול ה' שמאבד כל רסן"

לאחר סערת מכתבי הרבנים והחוברת שמתפרסמת נגד הרב אליעזר מלמד, שר הדתות עומד לצידו של הרב מלמד: "מפוסקי הדור שלנו, שספרי ההלכה שלו נמכרו במיליון עותקים ומאירים כל בית בתורה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 04/02/22 12:13 ג באדר א'

מתן כהנא לצד הרב מלמד: "ביזוי תלמידי חכמים וחילול ה' שמאבד כל רסן"
השר כהנא, תכנית הגיור פורסמה, צילום: Gershon Elinson/Flash90

הבוקר (ו') פרסמנו כי המחאה נגד הרב אליעזר מלמד מתרחבת, והשבת מופצת חוברת המביאה מדברי הרבנים נגדו ומסבירה את התנהלותו הבעייתית לציבור, לדעתם המארגנים. כזכור, אתמול (ה') התפרסמו מכתבים נגדו עליהם חתומים עשרות רבנים. בחוברת מובאים מאמרים בנושאים השונים הכרוכים בהתנהלותו של הרב אליעזר מלמד, ומובא גם מכתבו של הרב שמואל אליהו שהתפרסם כאן לראשונה.

אחרי המתקפות הרבות השר לשירותי דת מתן כהנא מתייצב לצד הרב אליעזר מלמד. "בימים האחרונים כולנו עדים לביזוי תלמידי חכמים וחילול ה' שמאבד כל רסן. קבוצה שלא מוכנה לקבל שום דעה אחרת מבקשת להחרים את אלה שדעתם שונה".

"הרב אליעזר מלמד שליט"א, מפוסקי הדור שלנו, שספרי ההלכה שלו נמכרו במיליון עותקים ומאירים כל בית בתורה, זוכה לפעשקווילים נוסח מאה שערים", הוסיף כהנא. "לצידו, רבנים שדעתם שונה מוקעים. זו לא מחלוקת לשם שמים - זו מחלוקת לשם פוליטיקה ולכן סופה לא להתקיים".

"אני קורא לציבור האמוני-לאומי שהזהות היהודית שלנו יקרה לו, שבית המדרש שלו הוא זה של מסורת הדורות בה ההלכה מתחדדת מתוך מחלוקת לשם שמים - להתאחד. יחד נוקיע את הפלגנות שכבר החריבה את הממלכה היהודית פעמיים. נעמוד ונפעל יחד, נעשה תיקון ויהי שם שמים מתחבב על ידינו", חתם כהנא.