הרב אורי שרקי מבהיר: "אינני אוכל במקום שאינו בהכשר של הרבנות הראשית"

אחרי שאמר כי מותר לאכול במסעדה עם הכשר של רבנות צהר, הרב אורי שרקי ממהר לסייג את דבריו ולהבהיר: "אינני מרבני צהר", והוסיף כי כמדיניות, יש מקום להימנע מלאכול במקומות עם כשרות שאינה של הרבנות הראשית

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/02/22 18:03 יב באדר א'

הרב אורי שרקי מבהיר: "אינני אוכל במקום שאינו בהכשר של הרבנות הראשית"
הרב אורי שרקי, מבהיר את דבריו, צילום: תנועת עזרא

מספר ימים אחרי שהתבטא בעד כשרות צהר, וענה לשאלה: "האם מותר לאכול במסעדות בכשרות צהר?" כי הדבר מותר, הרב אורי שרקי, מסייג את דבריו ואומר כי, "כמדיניות, יש מקום להימנע מכך", זאת בעקבות "רחשים ברשת", שהגיעו לאוזניו והביאו אותו לצאת בהבהרה.

"אינני מרבני צהר", אמר תחילה הרב שרקי ולאחר מכן הבהיר כי, "נשאלתי אם מותר לאכול מכשרותם. על פי דרכה של תורה אני מחוייב לענות לפי מה שנראה לי שהיא האמת ההלכתית. לכן עניתי שמותר לאכול, מדין 'עד אחד נאמן באיסורים' כידוע לכל לומד".

לבסוף סייג ואמר כי, "גם הודעתי שכמדיניות, יש מקום להימנע מכך, ואף אני אינני אוכל במקום שאינו בהכשר של הרבנות הראשית, על מנת לתמוך בה".

יש לציין כי כבר בשיעור שהעביר, הרב שרקי הדגיש כי במידה והוא יאכל שם תהיה לכך משמעות ציבורית, אך אדם מן השורה יכול לאכול במסעדה כזו. בכשרות צהר הביעו סיפוק מדבריו של הרב שרקי. "מדובר בהכרה אמיצה של רב חשוב במשגיחים שלנו ובמערך הכשרות שפועל על פי השולחן ערוך. אנחנו שמחים על דבריו ההגונים ובטוחים שדבריו יוסיפו אהבת ישראל וירבו כשרות בישראל", אומרים בארגון.