גשר הכהנים במירון נהרס: המראה החדש של אזור האסון

הרשות לאכיפה במקרקעין ביצעה במהלך הלילה הריסה של גשר הכהנים המוכר במתחם הר מירון בו התרחש האסון הנורא בשנה שעברה, הגשר נבנה שלא כחוק, בניגוד לתוכנית וחסם דרכי מילוט

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/02/22 07:52 יג באדר א'

גשר הכהנים במירון נהרס: המראה החדש של אזור האסון
הריסת הגשר במירון, צילום: דוברות הרשות לאכיפה במקרקעין

במהלך הלילה (ב') ביצעה הרשות לאכיפה במקרקעין הריסה של "גשר הכהנים" במירון. גשר הכהנים נהרס בשנת 2011 בהחלטת בית משפט, ונבנה מחדש שלא כחוק ובניגוד לתוכנית, חסם דרכי מילוט מהאתר והוכרז כמבנה מסוכן.


(הריסת הגשר במירון).

בתחילת החודש בית המשפט החליט לבטל את צו המניעה שהיה תלוי ועומד כנגד הריסתו של המבנה מאז אוקטובר 2021, תוך שהוא מקבל את כל טענות המדינה לעניין אי חוקיות הגשר ומסוכנותו. לאחר פירוק גשר המהדרין וגשר דב, גשר הכהנים נותר למעשה הגשר האחרון במתחם קבר הרשב"י.

בהמשך להחלטת הממשלה, תמשיך הרשות לאכיפה במקרקעין לפנות את כלל המפגעים באתר על מנת לאפשר פיתוח קבע במקום והיערכות בטוחה להילולה הקרובה.

נזכיר כי לפני כחודש הרשות הרסה את מתחם בוסקילה בהר מירון. המתחם נבנה שלא כחוק ובניגוד לתוכנית, חסם נתיבי מילוט מהציון והוכרז כמבנה מסוכן. מזה מספר שנים היה עניינו של המתחם תלוי ועומד בבתי משפט. לפני כחודשיים, קבע בית המשפט העליון ברשות השופט שטיין כי יש להרוס את המבנה.

מהרשות לאכיפה במקרקעין נמסר כי היא תמשיך לפעול לפינוי והסרה מלאה של כלל המבנים שנבנו שלא כחוק באתר על מנת לאפשר תכנון ופיתוח קבע במקום והיערכות סדורה ובטוחה כבר להילולה הקרובה.