מתן כהנא ופרויקטור מירון נפגשו עם חברי ועדת החקירה הממלכתית

חברי ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון נועדו הערב עם השר האחראי על הילולת מירון תשפ"ב, השר לשירותי דת מתן כהנא, ועם הפרויקטור שמונה מטעמו, ניצב בדימוס צביקי טסלר

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 09/01/22 19:55 ז בשבט התשפב

מתן כהנא ופרויקטור מירון נפגשו עם חברי ועדת החקירה הממלכתית
הפגישה, צילום: ללא

חברי ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון נועדו הערב עם השר כהנא האחראי על הילולת מירון ועם הפרויקטור שמונה מטעמו טסלר. השר והפרויקטור ביקשו להיפגש עם חברי הוועדה על מנת לשמוע באופן בלתי אמצעי את התובנות שהצטברו עד כה במסגרת עבודת הוועדה, ושיש ביכולתן לסייע בהיערכות המשרד ליישום המלצות הביניים לקראת ההילולה הקרובה. 

המלצות הביניים של הוועדה, אשר הוגשו לראש הממשלה ביום 22.11.21, התמקדו בהיערכות בטוחה להילולת ל"ג בעומר תשפ"ב בלבד וכללו המלצה על מינוי שר אחראי, אשר ימנה גורם ביצועי בעל ידע וניסיון מתאימים, שיארגן את ההילולה תחת הנחייתו ובכפוף להוראותיו. עוד עסקו ההמלצות בשיפור תשתיות והסרת מפגעי בטיחות, ובדרכים והאפשרויות למניעת צפיפות חריגה בהילולה.

"לומדים את המקום"

בשבוע שעבר, סיירו כהנא וטסלר במירון וקיבלו סקירה מגורמי מקצוע אודות הכשלים שהביאו לאירועי מירון אשתקד, הוצגו בפניהם הדרכים לפעול על מנת שאירוע בטיחותי נוסף לא ישנה במקום. בתום הסיור מסרו השר כהנא והממונה טסלר הודעה משותפת: "הגענו למקום בו נספו 45 אנשים באסון הנורא בשנה שעברה. הגענו כדי להתכונן להילולה הבאה בל"ג בעומר, אנו לומדים את המקום כדי שהשנה ההילולה תהיה בטוחה. שלומם של החוגגים הוא מעל לכל. אנו מתחייבים שנעשה הכל למען הבטיחות ושמירת המסורת".


(כהנא וטסלר במירון)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן