יאיר לפיד מגדיר את היעד: "מיליון ישראלים בהייטק"

בישיבת הממשלה השבועית התארח מזכ"ל הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי, ה-OECD. מטרת הביקור היא שדרוג פעילות ישראל בארגון וחיזוק שיתוף הפעולה עמו

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 13/02/22 13:56 יב באדר א'

יאיר לפיד מגדיר את היעד: "מיליון ישראלים בהייטק"
בנט בישיבת הממשלה, צילום: Amit Shabi/POOL*

מזכ"ל הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי, ה-OECD, מתיאס קורמן, התארח היום (א') בישיבת הממשלה השבועית בירושלים. ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לתוכנית הכלכלית שאושרה בשבוע שעבר ואמר, "המדיניות של ישראל פתוחה, והצמיחה הגבוהה, מאפשרות לנו להעלות שכר החיילים, לדאוג לקשישים ולהקל על המשפחות העובדות, באמצעות הפחתת מיסים. זה החוזה ההוגן: ישראלים שיוצאים לעבודה, יישארו עם יותר הכנסה פנויה בסוף החודש. אנחנו נקח מהם פחות מיסים". 

שר החוץ יאיר לפיד התייחס גם הוא לאירוח של מזכ"ל ה-OECD ואמר כי הטיפול בכלכלה צריך להיות בשני מישורים במקביל: המיידי והחזון. במיידי – מתמודדים עם יוקר מחיה שהולך ומצטבר. הקורונה יצרה לא מעט בעיות: קווי אספקה חסומים (אוניות עומדות בתור בנמל חיפה), משבר בשוק האנרגיה, צמצום שווקי ייצוא, הוצאות בלתי צפויות, סכנת אינפלציה (ארה"ב מעל 7%). שלוש הכלכלות המובילות – ארה"ב, סין ויפן – עדכנו למטה את תחזיות הצמיחה.
 
מול זה ישראל במצב טוב. שוק הטכנולוגיה שלנו מחזיק את שאר המשק. שר האוצר מנווט את הספינה באחריות ובמקצועיות. האבטלה נמוכה מאוד. בימים הקרובים אנחנו נטפל בסיוע לעצמאים שנפגעו מהמשבר. יש עודף בחשבון השוטף (דולרים שנכנסו מאקזיטים). הממשלה הזו העבירה תקציב שהרעיון המסדר הקיינסייני שלו הוא שבתקופת משבר לא צריך לצמצם פעילות אלא להגביר אותה.
 
זה מאפשר לנו – עוד לפני תחילת העבודה על התקציב הבא – להגדיר חזון לכלכלה הישראלית לשנים הקרובות. יש לנו רק מקום אחד ללכת אליו: מיליון ישראלים בהיי טק. מיליון ישראלים בהיי טק זה לא רק מתכנתים ומהנדסים. זו מעטפת מינהלתית שלמה - מזכירות, שיווק, מזון, גם מי שמבשל בקייטרינג מרוויח כפול. גם השומר בכניסה מרוויח כפול.


 
מיליון ישראלים בהיי טק אומר שאנחנו יוצאים ממדינת תל אביב. מקומות כמו באר שבע, קריית גת ויוקנעם הם חלק מזה. זה אומר פוד-טק בצפון, זה אומר הרחבה של המחקר האנרגטי בערבה ובבקעת הירדן, זה אומר עוד ועוד יוניקורנ'ס שמכניסים מיליארדי דולרים לקופת המדינה. כסף שיילך לחינוך, לרווחה, לבריאות.