רוחות מלחמה בנט בישיבת הממשלה: "קורא לישראלים באוקראינה לשוב הביתה"

על רקע המתיחות בגבול רוסיה-אוקראינה, שר החוץ קיים הערכת מצב במשרדו, וסיפר על עזיבת הישראלים את המקום. "אנחנו מתגברים את השגרירות בקייב על מנת לתת מענה טוב יותר, אנחנו המדינה היחידה שמתגברת"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 13/02/22 11:28 יב באדר א'

בנט בישיבת הממשלה: "קורא לישראלים באוקראינה לשוב הביתה"
טנקים בגבול, צילום: shutterstock

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה לחשש כי כי רוסיה צפויה לפלוש לאוקראינה בימים הקרובים. "כמו כל העולם, אנחנו מקווים שהמתיחות תסתיים ללא הסלמה. אבל, חובתנו הראשונה היא לדאוג לאזרחים שלנו, האזרחים הישראלים". 

"אני קורא פה שוב לישראלים באוקראינה: שובו הביתה. אל תיקחו סיכון מיותר. אל תחכו למצב שבו תרצו מאוד לחזור, וזה כבר יהיה בלתי אפשרי. גלו אחריות לחייכם, צאו מאוקראינה במהירות האפשרית ובואו הביתה".

שר החוץ יאיר לפיד קיים הבוקר הערכת מצב במשרדו, "ממשיכים בהערכות להחזרת הישראלים מאוקראינה, ב-48 השעות הקרובות יש 10 טיסות. הטיסות שחזרו אתמול מאוקראינה היו מלאות. בשבוע הקרוב מתוכננות 32 טיסות. אני קורא לאזרחי ישראל לעלות על הטיסות האלה", כך אמר.

עוד סיפר כי המשפחות של כל שליחי מדינת ישראל באוקראינה (יותר מ-150 איש), עושים את דרכם לארץ. "אנחנו מתגברים את השגרירות בקייב על מנת לתת מענה טוב יותר, אנחנו המדינה היחידה שמתגברת. מבקש להביע את הערכתי לשגרירות בקייב בראשות השגריר מיכאל ברודצקי, לגרי קורן, למתגברים שיוצאים ולכל עובדי המשרד שעוסקים בכך". 

יואב ביסטריצקי, סגן שגריר ישראל באוקראינה, התייחס בראיון שהעניק לגולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM לפינוי משפחות הדיפולמטים מהמדינה. "מדובר על מעל 120 איש, כולל משרדים שונים וגורמים נוספים, שעושים את דרכם לישראל. השגרירות נשארת", עוד הוסיף כי מדובר בהחלטה של הדרג המדיני, "חיכינו ככל האפשר, רציני לראות שהדבר הזה רציני, מחריף או מסלים, והגענו לנקודה הכי נכונה כדי לפרסם אזהרת מסע".

לדבריו, על פי הערכות, באוקראינה נמצאים מעל 12 אלף ישראלים. "אתמול החרפנו את אזהרת המסע לאוקראינה, אנו קוראים לאזרחים הישראלים לצאת בהקדם האפשרי מאוקראינה, שיחות הסלון והמסדרון הן סביב המתיחות, אנשים ברחוב בעיקר מדברים על התרחישים השונים, יחד עם זאת - הסופרמרקטים מלאים, התחבורה הציבורית עובדת, מקומות הבילוי פתוחים".