פנייה ליועמ"שית: לפתוח בחקירה נגד הרב שמואל אליהו

בעקבות הפרסום בישראל היום, לפיו רבה של צפת חבר גם בוועדות הכשרות והיבוא, בעוד בנו אריאל אליהו, מספק שירותי כשרות פרטיים, דרישה מהיועצת המשפטית החדשה לפתוח בחקירה בחשד לניגוד עניינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/22 07:57 י באדר א'

פנייה ליועמ"שית: לפתוח בחקירה נגד הרב שמואל אליהו
הרב אליהו., צילום: אלישמע סנדמן

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, הוא חבר גם בוועדות הכשרות והיבוא, בעוד בנו אריאל אליהו, מספק שירותי כשרות פרטיים. שני רבנים, חברים בולטים במועצת הרבנות הראשית, הביעו בשיחות סגורות חשש כי הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, מצוי לכאורה בניגוד עניינים

בהמשך לפרסום לפיו קיים חשד לניגוד עניינים, העיתונאי תומר אביטל פנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, שנכנסה רק השבוע לתפקידה, בבקשה לפתוח בחקירה נגד הרב אליהו בגין חשד להפרת אמונים וניגוד עניינים, כך דיווח כתב ישראל היום, חנן גרינווד. 

כזכור, בד"ץ "ברכת אליהו" הוקם ב־2016 ונמצא בבעלותם של אריאל אליהו והרב בני מחלוף, שעד לפני כמה חודשים שימש במקביל גם כרב המשחטה בצפת. "זה ניגוד עניינים, זה לא בסדר", אמר אחד הרבנים לאחר שנשאל בנושא.

"משחטת צפת סגורה כבר הרבה זמן", מסר הרב אליהו לישראל היום, "בזמן שהמשחטה פעלה נתן בד"ץ 'ברכת אליהו', לבקשתה, כשרות על מוצרים מסוימים לתקופה קצרה מאוד. במשך השנים המשחטה לוקחת שירותי כשרות משורה של בד"צים שונים מפעם פעם, לפי דרישת לקוחותיה".