בכירים ברבנות נגד הרב שמואל אליהו: "חשש לניגוד עניינים בפעילותו"

רבה של העיר צפת הוא חבר גם בוועדות הכשרות והיבוא, בעוד בנו אריאל מספק שירותי כשרות פרטיים. בשיחות סגורות שהתקיימו עמם, מביעים שני רבנים חשש שהרב מצוי בניגוד עניינים | הרב אליהו מכחיש: "משחטת צפת סגורה כבר הרבה זמן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/02/22 07:33 ז באדר א'

בכירים ברבנות נגד הרב שמואל אליהו: "חשש לניגוד עניינים בפעילותו"
הרב שמואל אליהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, הוא חבר גם בוועדות הכשרות והיבוא, בעוד בנו אריאל אליהו, מספק שירותי כשרות פרטיים. שני רבנים, חברים בולטים במועצת הרבנות הראשית, מביעים בשיחות סגורות חשש כי הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, מצוי לכאורה בניגוד עניינים, כך פורסם הבוקר (ג') ב"ישראל היום".

בד"ץ "ברכת אליהו" הוקם ב־2016 ונמצא בבעלותם של אריאל אליהו והרב בני מחלוף, שעד לפני כמה חודשים שימש במקביל גם כרב המשחטה בצפת. "זה ניגוד עניינים, זה לא בסדר", אמר אחד הרבנים לאחר שנשאל בנושא.

כשהרב השני נשאל כיצד ייתכן שבנו של הרב אליהו עומד בראש גוף כשרות בעוד אביו הרב שמואל חבר בוועדת הכשרות, השיב כי "שמואל אליהו סיפר שזה בכלל כשרות של אח שלו, לא אמר לנו שזה הבן שלו". בשיחה עם ישראל היום, הוסיף הרב כי "ודאי שזה בעייתי. אתה חבר ועדה שקובעת מי מקבל את הסמכות להיות גוף כשרות ומי לא. אתה חבר ועדה, ויש לך בן שיש לו בד"ץ. זה יכול להיות דבר כזה?".

"משחטת צפת סגורה כבר הרבה זמן"

הרב שמואל אליהו הכחיש מכל וכל את הטענות לניגוד עניינים, אך לישראל היום נודע כי הרב דיווח רשמית על ניגוד עניינים אפשרי רק לאחר הפנייה בנושא. מלשכת הרב אליהו נמסר בתגובה כי "משחטת צפת סגורה כבר הרבה זמן. בזמן שהמשחטה פעלה נתן בד"ץ 'ברכת אליהו', לבקשתה, כשרות על מוצרים מסוימים לתקופה קצרה מאוד. במשך השנים המשחטה לוקחת שירותי כשרות משורה של בד"צים שונים מפעם פעם, לפי דרישת לקוחותיה".

תגובת הרבנות הראשית לישראל היום: "הגוף הנדון לא הגיש בקשה להכרה כגוף כשרות לצורך יבוא מחו"ל, וממילא אינו מוכר לצורך כך מטעם הרבנות הראשית. ככל שידוע לנו, כבוד הרב אליהו לא היה שותף לדיונים או להחלטות כחבר מועצת הרבנות, באופן שהעמיד אותו בחשש לניגוד עניינים לנוכח זיקת בנו לגוף הכשרות. למען הסדר הטוב, הרב דיווח על הזיקה ללשכה המשפטית ברבנות, לבחינת גיבוש הסדר ניגוד עניינים".