פרשיית NSO: אבנר נתניהו ורמי לוי הם חלק מהרשימה אחריה עקבה המשטרה

מנכ"לי חברות, ראשי ערים, קרובי ומקורבי ראש הממשלה ומארגני מחאות - כל אלה היו תחת מעקב של המשטרה שהדביקה להם לטלפון תוכנת מעקב. חלק מהרשימה: שי באב"ד, מרים פיירברג ואילן ישועה | דובר המשטרה: "עד רגע זה לא נפל פגם בעבודת המשטרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/22 07:42 ו באדר א'

פרשיית NSO: אבנר נתניהו ורמי לוי הם חלק מהרשימה אחריה עקבה המשטרה
ניידת משטרה, אילוסטרציה, צילום: דוברות המשטרה

בשנים האחרונות מבצעת משטרת ישראל, לכאורה, מעקבים חריגים נגד אזרחים שונים באמצעות תוכנת NSO. בתחקיר שפורסם באתר "כלכליסט", נחשף כי מאז נכנס לתפקידו המפכ"ל הקודם רוני אלשיך, השתמשה המשטרה באמצעים של השב"כ לטובת ריגול אחרי האזרחים ולהעתקת תכתובות מייל ממכשירי הטלפון שלהם, כל זה ללא פיקוח משפטי נדרש. הבוקר (ב') נחשפו בכלכליסט שמות רבים שהיו תחת ריגול.

אנשי צוות מבצעים מיוחדים בחטיבת הסייבר־סיגינט המשטרתית חדרו וחודרים כבר שנים ארוכות באופן סמוי בניגוד לחוק באמצעות פגסוס, לטלפונים של אזרחים ומשתלטים עליהם ללא צו משפטי. בין האזרחים להם הוצמד המעקב ניתן למצוא פוליטיקאים, אנשי עסקים בכירים, מנכ"לי משרדים ממשלתיים, ראשי ערים, מנהלי חברות ענק, עיתונאים, מארגני מחאות, מקורבים לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו וקרוביו.

על פי הפרסום הותקנה התוכנה לכאורה, במכשירי הסלולר של מנכ"לי משרד האוצר לשעבר קרן טרנר-אייל ושי באב"ד, איש העסקים רמי לוי, מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר אמי פלמור, ראש עיריית נתניה מרים פיירברג, ראש עיריית חולון מוטי ששון ועורך "וואלה" לשעבר אבירם אלעד.

כאמור, נמצאים ברשימת המעקב דמויות מרכזיות במשפטו של יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו: עד המדינה שלמה פילבר, אשת העסקים איריס אלוביץ' ומנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה. עוד דווח כי המשטרה התקינה את התוכנה גם במכשיר הרשום על בנו של נתניהו, אבנר. מכשיריהם של טופז לוק ויונתן אוריך, יועציו של נתניהו הודבקו גם כן בתוכנה.

רמי לוי

רמי לוי מופיע ברשימת המעקב | צילום: Miriam Alster / FLASH90

דובר המשטרה: "עד רגע זה לא נפל פגם בעבודת המשטרה"

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, חבר הכנסת גלעד קריב, פנה הבוקר אל השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ולשר המשפטים גדעון סער בדרישה להקים לאלתר ועדת בדיקה ממשלתית בראשות שופט בדימוס, כדי לחקור את פרשת האזנות הסתר על ידי המשטרה על כל היבטיה, ולגבש המלצות מהירות.

"יש להקים לאלתר ועדת בדיקה ממשלתית בהתאם לסעיף 8א' לחוק הממשלה. לא ניתן להסתפק בצוות בדיקה פנימי של משרד המשפטים, בין השאר מכיוון שיש לבחון גם את הפיקוח על פעולת המשטרה. העמדת שופט בדימוס בראשות ועדת הבדיקה תאפשר על פי החוק להעניק לוועדה סמכויות של ועדת חקירה ממלכתית - זהו הצעד הנדרש בעת הזו", אמר קריב והוסיף, "בכוונתי לשוחח בנושא זה עם השר לביטחון הפנים ושר המשפטים, ובמידת הצורך לגבש קריאה משותפת של חברי ועדת החוקה".

דובר המשטרה, אלי לוי, הגיב לפרסום החדש במהלך ראיון ב"כאן ב": "אנחנו במשטרת ישראל לא מתייחסים לשום פרסום. אנחנו פתוחים מהרגע הראשון שהפרשה פורסמה לכל בדיקה בשקיפות מלאה. עד רגע זה לא נפל פגם בעבודת המשטרה. כל מה שנעשה היה על פי צו חתום של בית המשפט כחוק".

אלי לוי. הדובר החדש

אלי לוי | צילום: דוברות המשטרה

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן