בלי צו בית משפט: המשטרה הוציאה מידע מטלפון של מעורב בתיקי נתניהו

במהלך בדיקת הטענות בנוגע לפרשת NSO, גילו במשרד המשפטים כי המשטרה "שאבה" מידע רב הכולל תמונות, הודעות ושיחות מהטלפון הנייד של אחד המעורבים המרכזיים בתיקי נתניהו. "עוד ביטוי לפריצת הגבולות בחקירה", אמר סנגורם של הזוג אלוביץ'

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/02/22 21:13 א באדר א'

בלי צו בית משפט: המשטרה הוציאה מידע מטלפון של מעורב בתיקי נתניהו
נתניהו עם פרקליטיו, ארכיון, צילום: Amit Shabi/POOL

סערת NSO מסרבת לשכוך כאשר הערב (ד') התפרסם בחדשות 13 כי המשטרה עשתה שימוש בתוכנת ריגול נגד אחד המעורבים המרכזיים בתיקי החקירה של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. המידע עלה במהלך הבדיקה שנעשית בימים אלו במשרד המשפטים בנוגע לפרשיית השימוש של המשטרה ב-NSO.

על פי המידע שהתגלה, המשטרה השתמשה בתוכנה ושאבה תוכן רב ממכשיר הטלפון הנייד של אחד המעורבים המרכזיים בתיק כולל תמונות, מספרי טלפון, היסטוריית התכתבויות והודעות, אפליקציות שונות ועוד. כמובן שכלל התוכן הוצא ללא היתר וללא צו ואישור בית משפט.

במשטרה טענו כי הסוגייה נמצאת עדיין בבדיקה אך הבהירו כי החומר נשאר ביחידה הטכנולוגית בלבד ולא עבר הלאה ליחידה החוקרת או לגורמים במשרד המשפטים. 

עורך הדין ז'ק חן, שמייצג את שאול ואיריס אלוביץ', מסר בתגובה: "אם יש אמת בפרסום מדובר במעשה פשע חמור. עוד ביטוי לפריצת כל הגבולות בחקירה שהתנהלה נגד בני הזוג אלוביץ' שעליה אנחנו מתריעים שנים. במדינת חוק ברור שחייבות להיות לכך משמעויות מרחיקות לכת ואין ספק שלא נאמרה המילה האחרונה בנושא".

יו״ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ׳ התייחס לפרסום ואמר: "הפרקליטות צריכה לקבל כבר הערב החלטה על סגירת תיקי נתניהו. הגיע הזמן לחשבון נפש של מערכת המשפט וניקוי אורוות במשטרת ישראל".