משפט נתניהו | המחוזי לתביעה בעניין תכנות הריגול: השיבו לסנגורים עד יום שלישי

בית המשפט המחוזי נדרש לסוגיית תכנות הריגול ממקורבים שונים במשפט נתניהו, והורה לתביעה להשיב לטענות הסנגורים עד יום שלישי

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 04/02/22 12:56 ג באדר א'

משפט נתניהו | המחוזי לתביעה בעניין תכנות הריגול: השיבו לסנגורים עד יום שלישי
נתניהו נכנס אל בית המשפט, צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

לאחר הפרסום ב"חדשות 13" כי המשטרה עשתה שימוש בתוכנת ריגול נגד אחד המעורבים המרכזיים בתיקי החקירה של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, אמש (ה') נחשף, כי הבכיר הוא לא אחר מאשר מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ועד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר.

היום (ו') בית המשפט המחוזי הורה לתביעה להגיב עד יום שלישי לשאלות הסנגורים בנושא ההאזנות והריגול. כזכור, התובעת הודיעה אתמול (ה') כי היא הפרקליטות עורכת "בדיקה מעמיקה" וכי הממצאים יימסרו בהקדם.

עוד פורסם כי לפני כשבוע המשטרה הטעתה את פרקליטות המדינה לאחר שטענה כי לא עשתה שימוש בתוכנת הריגול על מעורבים בתיקי נתניהו. לאחר שגורמים בפרקליטות דרשו לבדוק זאת פעם נוספת, המשטרה מצאה כי התוכנה הופעלה נגד פילבר.

במשרד המשפטים בודקים מדוע המשטרה השתמשה בתוכנה רק נגדו, כך על פי הדיווח. ב"חדשות 12" פורסם הערב כי מדובר בחקירה שהתנהלה בשנת 2017, ובעקבות באג נשאב כל המידע מהטלפון הנייד שלו. מסיבה לא ידועה לא הופעלו חסמים בתוכנה שימנעו הוצאת מידע שקדם ליום מתן הצו של בית המשפט. 

עמית סגל אמר כי שלוש שאלות יכריעו עד כמה הסיפור הזה גדול:

  1. מתי הופעל הפגסוס - לפני תחילת החקירות או במהלכן, הדין אינו דומה. אם הדברים האלה שימשו כדי להשיג משהו ספציפי או סתם כדי לנסות "לדוג מידע" באופן כללי.
  2. איזה מידע הושג באמצעות תוכנת הרוגלה.
  3. כיצד הסוגיה תשפיע על העסקה - האם זה יחזק את הרצון בפרקליטות לסיים את הסאגה או שמא יחזק את נתניהו ויגרום לו להמשיך הלאה במשפט עד הסוף.


(נתניהו מתייחס לעסקת הטיעון)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן