פרקליטי נתניהו לבית המשפט: פרסמו את הראיות שנאספו באמצעות פגסוס

פרקליטי ראש הממשלה לשעבר נתניהו בבקשה לבית המשפט: הורה  לפרקליטות לחשוף את כל החומרים שנאספו בחקירות ראש הממשלה לשעבר נתניהו באמצעות תוכנת ״פגסוס״ ותוכנות ריגול אחרות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/02/22 16:58 ב באדר א'

פרקליטי נתניהו לבית המשפט: פרסמו את הראיות שנאספו באמצעות פגסוס
נתניהו, צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

אחרי שנחשף כי השימוש האסור של המשטרה בתוכנת פגסוס הגיע גם לחקירות נגד יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בזמן שכיהן כראש ממשלה, עורכי דינו של נתניהו דורשים מבית המשפט לחשוף את כל הראיות שהושגו שלא כחוק.

במכתב רשמי ששלחו עורכי הדין לבית המשפט דרשו עורכי הדין לדעת אלו ראיות הושגו באמצעות תוכנות הריגול שברשות המשטרה. עורכי הדין מבקשים שהפרקליטות תציג את כל הראיות, זאת על מנת לדרוש להסיר את הראיות מהתיק.

מוקדם יותר היום בעקבות הפרסומים כי המשטרה חדרה לפאלפונים של מעורבים בחקירות נתניהו, הפרקליטות השיבה לסנגורים של בנימין נתניהו כי הטענה להאזנות לא חוקיות נמצאת "בבדיקה מעמיקה" וכי "הם מודעים ללוחות הזמנים". עו"ד יהודית תירוש, התובעת הראשית במשפט, אמרה כי התוצאות יימסרו בהקדם.

עורך הדין ז'ק חן, שמייצג את שאול ואיריס אלוביץ', מסר בתגובה לפרסומים: "אם יש אמת בפרסום מדובר במעשה פשע חמור. עוד ביטוי לפריצת כל הגבולות בחקירה שהתנהלה נגד בני הזוג אלוביץ' שעליה אנחנו מתריעים שנים. במדינת חוק ברור שחייבות להיות לכך משמעויות מרחיקות לכת ואין ספק שלא נאמרה המילה האחרונה בנושא".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, הוסיף: "רעידת אדמה שצריכה לזעזע כל אזרח מתרחשת לנגד עינינו.  הראיות בדבר שימוש בתוכנת ריגול לשם האזנה לאזרחים ובהם פקידי ממשלה בכירים, הוא פרשת ווטרגייט ענקית, כאן בישראל.

רשימת האמצעים הפסולים מפחידה - האזנות בניגוד לחוק ובלי צו שופט, רמיסת פרטיות של עדים, איומים, מעשי סחיטה סדרתיים, העלמת מידע, הדלפות פליליות שיטתיות ומכוונות. אינספור עבירות פליליות חמורות. שימוש מבהיל בכח העצום שנתון בידי ראשי מערכת אכיפת החוק כדי להחליף ראש ממשלה שנבחר על ידי הציבור".