המשפט יתעכב? סערת ההאזנות | הפרקליטות לסנגורי נתניהו: "נערכת בדיקה מעמיקה"

אמש פורסם כי הפרליטות חדרה לפלאפונים של מעורב בתיקי נתניהו. עו"ד יהודית תירוש, התובעת במשפט, עדכנה כי נערכת "בדיקה מעמיקה" וכי התוצאות יימסרו בהקדם האפשרי

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 03/02/22 14:21 ב באדר א'

סערת ההאזנות | הפרקליטות לסנגורי נתניהו: "נערכת בדיקה מעמיקה"
נתניהו בבית המשפט, צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90

בעקבות הפרסומים כי המשטרה חדרה לפאלפונים של מעורבים בחקירות נתניהו, הפרקליטות השיבה היום לסנגורים של בנימין נתניהו כי הטענה להאזנות לא חוקיות נמצאת "בבדיקה מעמיקה" וכי "הם מודעים ללוחות הזמנים". עו"ד יהודית תירוש, התובעת הראשית במשפט, אמרה כי התוצאות יימסרו בהקדם.

כזכור, אמש (ד') התפרסם בחדשות 13 כי המשטרה עשתה שימוש בתוכנת ריגול נגד אחד המעורבים המרכזיים בתיקי החקירה של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. המידע עלה במהלך הבדיקה שנעשית בימים אלו במשרד המשפטים בנוגע לפרשיית השימוש של המשטרה ב-NSO.

על פי המידע שהתגלה, המשטרה השתמשה בתוכנה ושאבה תוכן רב ממכשיר הטלפון הנייד של אחד המעורבים המרכזיים בתיק כולל תמונות, מספרי טלפון, היסטוריית התכתבויות והודעות, אפליקציות שונות ועוד. כמובן שכלל התוכן הוצא ללא היתר וללא צו ואישור בית משפט.

עורך הדין ז'ק חן, שמייצג את שאול ואיריס אלוביץ', מסר בתגובה: "אם יש אמת בפרסום מדובר במעשה פשע חמור. עוד ביטוי לפריצת כל הגבולות בחקירה שהתנהלה נגד בני הזוג אלוביץ' שעליה אנחנו מתריעים שנים. במדינת חוק ברור שחייבות להיות לכך משמעויות מרחיקות לכת ואין ספק שלא נאמרה המילה האחרונה בנושא".

יו״ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ׳ התייחס לפרסום ואמר: "הפרקליטות צריכה לקבל כבר הערב החלטה על סגירת תיקי נתניהו. הגיע הזמן לחשבון נפש של מערכת המשפט וניקוי אורוות במשטרת ישראל".