לומדים עם הקורונה ארגון המורים בבקשה לאפשר למידה מרחוק | כך יפעל מתווה הבידודים בבתי הספר

משרד הבריאות מחדד את הנחיות הפטור מהבידוד עבור תלמידי בית ספר, ויו"ר ארגון המורים, רן ארז, שתמך במתווה בניגוד להסתדרות המורים טוען, "הגיל החציוני של המורים הוא 52 בחינוך העל יסודי, דבר זה אומר שמחציתם של עובדי ההוראה מעל גיל זה וחלקם עם מחלות רקע"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 27/01/22 21:25 כה בשבט התשפב

ארגון המורים בבקשה לאפשר למידה מרחוק | כך יפעל מתווה הבידודים בבתי הספר
בית ספר ריק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הגל החמישי של נגיף הקורונה בדמות זן האומיקרון מביא לעלייה חדה בתחלואה ושיבושים קשים בשגרת החיים, עקב הבידודים והתורים הארוכים לבדיקות תכופות. כזכור, אחרי הכרזתה של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד כי הלימודים יושבתו בשל מתווה הבידודים לתלמידים, בית הדין לעבודה הוציא צווי מניעה למורים וקבע כי למרות זאת הלימודים מתקיימים כסדרם. 

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, יצאה היום (ה') במסר חריף נגד ארגוני המורים. "יפה בן דוד מרסקת את השגרה השברירית של הילדים וההורים ופוגעת בהם. היא ידעה על המתווה, שמקובל על מומחים רבים, במשך שבוע והסכימה לו", אמרה, "התנהלותה לא משקפת את מסירות המורים בשטח". 

חיסוני קורונה לילדים

חיסוני קורונה לילדים צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לעומת בן דוד, יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז, קרא למשרד החינוך לאפשר למידה מרחוק, כך שהמורים יוכלו להישאר בבית ולהעביר שיעורים באמצעות הזום. "הנני מחזק את ידיכם בהחלטות שקיבלתם לאחרונה בדבר הפעלת מערכת החינוך בעניין ביטול הבידודים", כך כתב והוסיף, "הגיל החציוני של המורים הוא 52 בחינוך העל יסודי, דבר זה אומר שמחציתם של עובדי ההוראה מעל גיל זה וחלקם עם מחלות רקע. אבקשכם מאוד לאפשר למורים ככל שהם חפצים בכך ובתיאום עם מנהלי בתי הספר, ללמד מהבית בזום. הסכמתכם לכך היא לא רק לטובתם, אלא לטובת כלל המערכת העל-יסודית, במיוחד כשאנו יודעים שהתלמידים לא נבדקים וחלקם הגדול אינו מחוסן". 

מתווה הבידודים החדש של משרד החינוך

• מחלימים טריים פטורים מביצוע בדיקות אנטיגן למשך 60 יום ממועד ההחלמה.

• תלמידי מסגרות החינוך המיוחד פטורים מביצוע בדיקות אנטיגן פעמיים בשבוע.

• במקרה של חשיפה לבן בית מאומת- לא מחוסנים יכנסו לבידוד (5 ימים ממועד החשיפה האחרון למאומת), וישוחררו בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מוסדית שבוצעה ביום האחרון לבידוד.

• תלמידים בתי ספר המשתתפים במגן חינוך- לא ידרשו לבצע שתי בדיקות אנטיגן ביתיות בשבוע, כל עוד הם ממשיכים לבצע באופן סדיר בדיקת PCR שבועית בבית הספר.

• מתווה הבדיקות במערכת החינוך לא חל על צוותי ההוראה, ועל כן אנשי הוראה שאינם מחוסנים ימשיכו לבצע בדיקת אנטיגן מוסדית פעמיים בשבוע, ובמקרה של חשיפה למאומת יכנסו לבידוד מלא (5 ימים) בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקה מוסדית שבוצעה ביום האחרון לבידוד.